Jak vzdálená má tato budoucnost být, to zatím BMW neprozradilo, hovoří jen o "dlouhodobém horizontu". Některé zdroje však mluví o roku 2016, kdy by mohla dorazit nová vlajková loď značky v podobě řady 9.

Pokud se bude podobat studii Vision Future Luxury, pak rozhodně půjde o okázale vyhlížející vůz. Koncept zaujme už základními tvary s dlouhou přední kapotou, nízkou linií, krátkými převisy a dlouhým rozvorem náprav. Nechybí charakteristická maska chladiče s dvojící ledvinek. Přední, velmi úzké, světlomety využívají technologii laserových světlometů BMW Laserlight, vzadu výrobce poprvé sáhl po organických světlených diodách (OLED).

Koncept BMW Vision Future Luxury.

Vzhled přitom má být i funkční, například plynule se svažující linie střechy má přispívat k lepším aerodynamickým vlastnostem, stejně jako vzduchové průduchy za předními koly, C sloupky navržené pro optimální obtékání vzduchu nebo otvory v zadním nárazníku, které vzduch odvádějí z prostoru podběhů zadních kol.  Pozornost konstruktéři věnovali také nízké hmotnosti, které dopomohou uhlíkové kompozity a hliník.

Karbon najdeme i v kabině. Uhlíkový kompozit je totiž základní vrstvou takzvané kompozitní struktury, z níž jsou vytvořeny jednotlivé díly interiéru. Na základní vrstvě z uhlíkového kompozitu je umístěna funkční vrstva s ovládacími prvky, displeji a různým typem osvětlení. Následuje strukturální vrstva zajišťující dodatečnou pevnost, která je vyrobena z hliníku. A konečně na povrchu se nachází vrstva skládající se ze dřeva, případně kůže, jež vytváří příjemnou a komfortní atmosféru. Na jednotlivých místech interiéru je tato struktura „obroušena" na vrstvu a materiál, který je pro určitou funkci vyžadován, díky čemuž dochází z celkového pohledu k úspoře hmotnosti.

Koncept BMW Vision Future Luxury.

Konstrukce z uhlíkových kompozitů také umožnila integrovat rámy sedadel do nosné struktury karoserie. Nechybějí ani výztuhy v bočních prazích, stejně tak jako středové konzole, takže mohl být použit pouze skutečně minimální B sloupek a BMW mohlo navrhnout proti sobě se otevírající dveře.

Ty samozřejmě usnadňují nastupování na zadní, výrazně tvarovaná a oddělená sedadla. Materiály v kabině jsou dle očekávání pečlivě vybrané, najdeme mezi nimi například lipové dřevo či anilinovou kůži.

Koncept BMW Vision Future Luxury.

Řidič je obklopen celkem třemi displeji s technologií trojrozměrného zobrazení. Na levém displeji se zobrazují především informace samotného automobilu, uprostřed je programovatelný displej přinášející informace o rychlosti, otáčkách motoru a další údaje tohoto typu, stejně tak jako různá aktuální upozornění, která jsou pro daný okamžik potřeba. Pravý displej zobrazuje doplňkové údaje informačního, zábavního a komunikačního systému.

Koncept BMW Vision Future Luxury.

Nechybí aní head up displej, který umí zvýraznit pro jízdu důležité body v okolí (například budovy, dopravní značky nebo různá nebezpečí) přímo v reálném prostředí. Například ukazatel rychlostních limitů ukáže přímo v reálném prostředí na aktuální rychlostní omezení, případně Traffic Light Assistant dokáže informace o přepínání semaforů zobrazit v jejich blízkosti. Další displej má pro sebe i spolujezdec, dvě obrazovky pak najdeme i na zadní straně předních sedadel.