O BMW i3 jsme vás informovali už několikrát, technické podrobnosti najdete v článku "Elektromobil BMW i3 řeší malý dojezd motorem z motocyklu", ve zprávě "Chytrý elektromobil BMW i3 bude stát 900 tisíc korun", jsme se zase věnovali českému ceníku.

Vývoj i3 si vyžádal investice ve výši 2,7 miliardy dolarů (asi 53 miliard Kč) a přestože se v současné době ukazuje (a poměrně nepřekvapivě), že náhlá posedlost elektromobily byla víceméně nafouklou bublinou, v BMW věří, že s modelem i3 uspějí. Trh totiž podle automobilky vykazuje růst. Loni bylo na celém světě registrováno 93 tisíc vozů jezdících na elektřinu, letos by jich mělo být 150 tisíc.

Automobilka s tímto vozem míří výhradně na rostoucí městské trhy. Auto je velikostí i dalšími funkcemi uzpůsobeno pro město, v interiéru například není středový tunel, což řidiči umožní snadno vystoupit spolujezdcovými dveřmi.

Navíc podle BMW většina řidičů nepotřebuje vůz s dlouhým dojezdem. Model i3 zvládne při plném nabití baterií urazit 130 až 160 kilometrů, což by mělo větší části řidičů stačit - průměrně totiž denně urazíme zhruba 64 kilometrů. A komu je udávaný dojezd i3 přece jen málo, může auto dovybavit malým spalovacím dvouválcem, který dobíjí baterie a prodlouží tak akční rádius až na 300 kilometrů.

Zdroj: Youtube

BMW i3 je bezesporu zvláštním automobilem, výrobce proto zvolil i zvláštní způsob prodeje. Kromě klasické sítě autorizovaných dealerů bude novinku nabízet prostřednictvím multimediálního zákaznického centra a také na internetu.