Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

BMW představilo M4 v ostřejší verzi GTS. Má rovných 500 koní

Automobilka BMW představila ostrou verzi už tak rychlého modelu M4. Varianta GTS je lehčí, vzhledově výraznější a dostala i výkonnější motor.

7.10.2015
SDÍLEJ:

Dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový šestiválec v GTS poskytuje výkon 500 koní (368 kW) a 600 Nm točivého momentu. Klasická M4 má 431 koní a 550 Nm.

Zajímavostí je systém vstřikování vody do motoru. Toto řešení, které zvyšuje výkon a točivý moment, už používá BMW M4 fungující jako safety car pro závody MotoGP. Princip spočívá v tom, že voda potřebuje k přeměně z kapalného na plynné skupenství značné množství energie, jež odebírá z okolního prostředí, a tím jej ochlazuje. Voda se vstřikuje do sběrného sacího potrubí. Jakmile dojde k jejímu odpaření, významně se sníží teplota, a následně i teplota uvnitř spalovacího prostoru, čímž se omezuje riziko vzniku detonačního spalování ("klepání" motoru). Tak lze u přeplňovaných motorů použít větší plnicí tlak a dochází k dřívějšímu zažehnutí směsi.

BMW M4 GTS.

BMW tvrdí, že tímto způsobem dochází současně k omezení teplotního namáhání příslušných komponentů, čímž se zlepšuje i spolehlivost a životnost přeplňovaného motoru.

Automobilka se kromě toho zaměřila také na hmotnost, váhu zredukovala například vyjmutím zadních sedadel, instalací karbonových skořepin či odlehčením středové konzole a dveřních výplní. V nich nenajdeme klasické kliky, ale textilní poutka.

I díky tomu GTS váží bez řidiče 1510 kilogramů, tedy o 90 kilogramů méně než standardní M4.

BMW M4 GTS.

Na stovku vůz zrychlí za 3,8 sekundy, maximální rychlost je omezena na 305 km/h.

V zatáčkách pak pomůže vylepšená aerodynamika. GTS má nastavitelný přední "lízátko" nárazníku, karbonové zadní křídlo či výraznější difuzor. Klasická M4 postrádá také titanový výfuk, dále tak výrazně "vyboulenou" přední kapotu nebo víko kufru z hliníkových vláken.

Novinka se kromě toho chlubí i speciálními kovanými koly obutými do do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 265/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu. Součástí standardní výbavy jsou keramické brzdy a ve třech stupních stavitelný sportovní podvozek.

BMW M4 GTS.

Zájemci pak mohou sáhnout ještě po paketu Clubsport, který zahrnuje ochrannou klec za předními sedadly, šestibodové pásy a hasicí přístroj.

BMW plánuje vyrobit jen 700 kusů verze GTS, cena zatím nebyla oznámena.

Autor: Redakce

7.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Octavia
Škoda Fabia
Renault Fluence
Toyota Avensis
Po volbách se v sídle KSČM v Českých Budějovicích sešlo celé čelo jihočeské kandidátky. Předseda strany Vojtěch Filip a lídr v Jihočeském kraji Vojtěch Filip je na snímku vpravo. Vlevo je krajská trojka Petr Braný.
56

Filip jednal s ANO v Průhonicích, chystají se tam i Starostové

Carles Puigdemont na demonstraci katalánských separatistů
1 6

Jako za diktátora, stěžuje si katalánský premiér. Plán Madridu prý nepřijme

Bartoš jako Steve Jobs? Piráti „uloupili“ voliče a slavili

Jak by to vypadalo v pirátské domácnosti, pokud by se do sněmovny dostal nejen předseda Ivan Bartoš, ale i manželka Lydie coby desítka pražské kandidátky? „Mazali bychom si na střídačku svačiny,“ žertoval.

SLEDUJEME ON-LINE

Sečteno. ANO vítězem voleb. Do sněmovny pronikli i Piráti a STAN. Druhá je ODS

/VIDEO, FOTOGALERIE, ANKETA/ Ve Sněmovně bude nejvíc stran v historii - devět. Poslance získali ANO 2011, ODS, SPD Tomia Okamury, Piráti, KSČM, ČSSD, lidovci, Starostové a TOP 09. Novináři Deníku byli ve všech volebních štábech, vyjma SPD, kam jim nebyla udělena akreditace.

Jednání za hnutí ANO povedou Babiš, Faltýnek i Brabec

Povolební vyjednávání povedou za ANO předseda hnutí Andrej Babiš, místopředsedové Jaroslav Faltýnek, Petr Vokřál a Richard Brabec a člen předsednictva Radek Vondráček. Po jednání předsednictva to novinářům řekl Babiš. Dodal, že první schůzky se uskuteční v neděli a v pondělí. Již dříve Babiš prohlásil, že ANO je připravené jednat se všemi stranami, které se dostaly do Sněmovny. O tom, s kým by chtěl uzavřít koalici, se jednoznačně nevyjádřil.

Lídři stran se vyslovili pro poměrné dělení funkcí ve Sněmovně

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek doufá, že v nové Sněmovně bude zachováno poměrné zastoupení stran ve vedení komory. Podle šéfa lidovců Pavla Bělobrádka by však bylo kontraproduktivní, kdyby bylo více než pět místopředsedů. Místopředseda vítězného hnutí ANO Jaroslav Faltýnek s konsenzuálním rozdělením funkcí souhlasí, avšak připustil, že dohoda bude kvůli vysokému počtu zastoupených subjektů složitá. Politici to řekli v povolební debatě České televize.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení