Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

BMW představilo nejvýkonnější M5. Má 600 koní a pohon všech kol

Po čekání, které se zdálo možná delší, než doopravdy bylo, přichází mnichovská automobilka s nejnovější generací sportovního sedanu M5. Ta je přesně taková, jak jsme čekali: rychlejší, výkonnější, ale zároveň všestrannější, než dosavadní model.

22.8.2017
SDÍLEJ:

Exteriér nepřináší žádné velké změny. Vlastně je oproti starším generacím o něco střídmější a tolik se neodchyluje od standardního provedení. Přesto však vypadá přirozeně agresivně a například decentní zadní difuzor se čtyřmi koncovkami vypadá vysloveně pěkně.

Samozřejmě nechybí střecha z plastu vyztuženého karbonem nebo hliníková kapota. I kvůli těmto úpravám zhubla M5 oproti předešlé generaci celkem 90 kilogramů a váží 1855 kilo.  Standardně obouvá vůz devatenáctipalcová kola, ale nechybí ani příplatkové dvacítky, zabalené do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup. Za příplatek lze dostat také karbon-keramické brzdy s nevadnoucím účinkem, ty navíc ubírají dalších 23 kilogramů z hmotnosti.

Interiér dostal nová sportovní sedadla, sportovní volant, karbonové dekory, ale také novou podobu voliče převodovky. Červená „pádla“ na volantu, hned vedle pádel řazení, jsou však tlačítka přepínající předvolené „M“ sportovní módy. Vedle nich samozřejmě nechybí standardní pádla řazení ovládající osmistupňovou převodovku.

Převodovka a pohon celkově je samozřejmě velkým tématem. Pod kapotou se objevuje inovovaná verze stávajícího osmiválce biturbo o objemu 4,4 litru. Motoru přibyl tlak na vstřikovací liště, změnily se systémy chlazení a mazání a výsledkem je kulatých 600 koní (441 kW), dostupných v rozsahu od 5600 do 6700 otáček za minutu. Točivý moment dosahuje 750 Nm a celkově se jedná o posílení o 25 koní 70 Nm oproti staršímu provedení.

Skrze již zmíněnou osmistupňovou převodovku se síla přenáší na zcela nový pohon všech kol. Za standardní situace je M5 čtyřkolka. Přepnutí do sportovního režimu potom znamená čtyřkolku s větším točivým momentem na zadní nápravě, a jakmile se přepne do nejostřejšího režimu s vypnutou stabilizací, přichází ke slovu pohon pouze zadních kol. Tím pádem (snad) BMW zaručilo, že umí M5 stejně dobře držet na sněhu, jako driftovat.

Zrychlení z nuly na sto probíhá za 3,4 sekundy a maximální rychlost činí 250 km/h. Za příplatek si však lze nechat omezovač rychlosti vypnout a maximálka tak povyskočí na 305 km/h.

Debut pro veřejnost si M5 střihne na autosalonu ve Frankfurt již za pár týdnů a nový sportovní sedan zamíří do prodeje na jaře příštího roku. Velkou neznámou zatím zůstává cena, která však pravděpodobně přeroste dosavadní generaci.

Autor: Dominik Valášek

22.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT