O designu se zmiňovat vůbec nemusíme, jednoduše zde máme všechny přednosti nové pětkové řady, ale konečně s pořádným kufrem.

Přesněji řečeno má nový Touring 570 litrů zavazadlového prostoru, se sklopenými zadními sedačkami pak až 1700 litrů. To je o trochu víc než u předchozí generace, ale zase o 70 litrů méně (bez sklopených sedaček) než jeho rival Mercedes-Benz třídy E.

Chytrou zajímavostí je u Touringu samostatně výklopné zadní okno pátých dveří. Kufr je otevírán elektronicky a za příplatek můžete mít i bezdotykovou variantu.

Čtěte také: BMW představilo novou řadu 5. Je větší, lehčí a může mít až 462 koní

Od uvedení na trh bude Touring nabízen se čtyřmi přeplňovanými motory a také pohonem čtyř kol xDrive. Verzi 530i Touring bude pohánět dvoulitrový benzinový čtyřválec o výkonu 252 koní (185 kW) a točivém momentu 350 Nm. Standardně bude dodáván s osmistupňovým automatem.

Pohon všech kol dostanete u benzinové verze 540i xDrive Touring s třílitrovým řadovým šestiválcem o výkonu 340 koní (250 kW) a točivém momentu 450 Nm. Tato motorizace je také spřažena s osmistupňovým automatem.

Manuální šestistupňovou převodovku a pohon zadních kol můžete mít u 520d Touring s dvoulitrovým dieselem o výkonu 190 koní (140 kW) a točivém momentu 400 Nm. Pokud však chcete automat, můžete ho mít rovněž.

Čtěte také: Nejrychlejší škodovky v Česku. Vypadají nenápadně, ale proženou i supersporty

Nejvýkonnější naftovou verzí je pak 530d se vznětovým řadovým šestiválcem o objemu tří litrů, s výkonem 265 koní (195 kW) a 620 Nm točivého momentu. Zde máte na výběr pohon zadních kol nebo čtyřkolku. Obojí však pouze s osmistupňovým automatem.

BMW zmiňuje, že chce nadále pokračovat v tradici kombíků, které se u nich za posledních 25 let držely velké popularitě. O ostré verzi BMW M5 Touring zatím nepadla slova, ale jelikož jsme se nedočkali ani u minulé generace, nevidíme tento krok nadějně.

Další varianty motorizací s pohonem zadních či všech kol mají přijít na konci roku. Prodeje nového pětkového kombíku začnou v červnu.