Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

BMW X5 xDrive40e: Hybridní SUV má 313 koní, na elektřinu ujede 31 kilometrů

BMW představilo produkční podobu plug-in hybridní verze modelu X5. Pohání ji benzínový dvoulitr podpořený elektromotorem, který je integrován do osmistupňové automatické převodovky.

17.3.2015
SDÍLEJ:

Přeplňovaný čtyřválec přitom poskytuje 245 koní (180 kW) a 350 newtonmetrů točivého momentu, elektromotor pak dává 113 koní (83 kW) a 250 N.m. Celkový výkon soustavy BMW X5 xDrive40e činí 313 koní (230 kW) a maximální točivý moment dosahuje hodnoty 450 N.m. 

Uvedená čísla napovídají, že ani více než 2,2 tuny vážící hybridní X5 nebude zrovna louda. Zrychlení z klidu na stovku zabere jen 6,8 sekundy, nejvyšší rychlost je 210 km/h.

BMW X5 xDrive40e.

Elektromotor energii čerpá ze sady lithium-iontových akumulátorů umístěných pod podlahou zavazadlového prostoru, jejichž kapacita dosahuje 9 kWh. Díky nim umí BMW X5 xDrive40e jet pouze na elektřinu, zvládne tak ale nejvýše 31 kilometrů do rychlosti 120 km/h.

Baterie lze dobít z běžné zásuvky, podle výrobce to zabere 3 hodiny a 50 minut. Automobilka také nabízí příplatkovou stanici BMW i Wallbox, která proces dobíjení zkrátí na 2 hodiny a 45 minut.

BMW X5 xDrive40e.

Normovaná spotřeba paliva v kombinovaném režimu činí 3,3 až 3,4 litru na 100 kilometrů podle šířky pneumatik, skutečnost ale vzhledem k nerealistické metodice měření bude jistě jiná. BMW uvádí i spotřebu v elektrickém režimu: 15,3 až 15,4 kWh na 100 km.

BMW X5 xDrive40e umožňuje řidiči vybírat mezi třemi jízdními režimy. V základní módu Auto eDrive si vše řídí elektronika sama, režim Max eDrive znamená jízdu čistě na elektrickou energii a volba Save Battery zajistí zachování současného stavu nabití akumulátorů, a pokud je aktuální kapacita nízká, umožní i jejich další nabíjení, například pomocí rekuperace. V tomto režimu je možné uchovat elektrickou energii pro čistě elektrickou jízdu v pozdější fázi cesty.

BMW X5 xDrive40e.

Jinak je hybridní X5 xDrive40e v podstatě stejná jako běžná verze. Zavazadelník nabízí objem 500 až 1720 litrů, výbava pak zahrnuje například aktivní tlumiče, adaptivní podvozek obsahující zadní vzduchové odpružení, navigační systém či nezávislé topení a ventilační systém.

Vůz se začne prodávat na podzim, cena zatím nebyla oznámena.

Autor: Redakce

17.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Hyundai i20
Škoda Fabia
Toyota Avensis
Kateřina Perknerová.
40 9

Komentář Kateřiny Perknerové: Chraňte si hrdla i majetek, parlament zasedá

Ilustrační foto
13

Od neděle se mohou na horách tvořit sněhové jazyky

Většina uchazečů o Hrad by pravomoci hlavy státu neposilovala

Pravomoci prezidenta jsou dostatečné, a ústavu proto není třeba měnit, shoduje se většina kandidátů na prezidenta republiky. Nesouhlasí tak s dřívějším názorem současného prezidenta Miloše Zemana. Někteří by přesto dílčí změny přivítali. Navrhují třeba odvolatelnost prezidenta občany, možnost zákonodárné iniciativy hlavy státu nebo zrušení pravomoci zastavit trestní stíhání. 

Mugabe odmítá odstoupit, lidé vyrazí do ulic podpořit armádní převrat

Mezinárodní pozorovatelé situace v Zimbabwe předpokládají, že její obyvatelé vyrazí v sobotu ve velkém počtu do ulic, aby podpořili nekrvavý vojenský převrat, k němuž v tomto týdnu došlo, a současně vyzvali zimbabwského prezidenta Roberta Mugabeho, aby konečně odstoupil.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT