To znamená, že pokud se skutečně dostane i na ocenění legendární české závodnice Elišky Junkové, jak tvrdily některé zdroje, stane se tak až u posledního kusu. Nechme se překvapit.
Nový Veyron Black Bess v sérii Les Légendes de Bugatti následuje edice Jean-Pierre Wimille, Jean Bugatti, Meo Costantini a na ženevském autosalonu představenou verzi Rembrandt (na fotografii).
Pátý, nejnovější, kus vzdává poctu modelu Bugatti Type 18 Black Bess, které se vyrábělo v letech 1912 až 1914. V jednom z nejzajímavějších aut předválečné éry se v roce 1912 dokonce sám zakladatel automobilky Ettore Bugatti zúčastnil závodu na vrchol hory Mount Ventoux. Vůz poháněl pětilitrový řadový čtyřválec s výkonem 100 koní. Maximální rychlost činila tehdy závratných 160 km/h.
Moderní Veyron Black Bess spoléhá na přeplňovaný šestnáctiválec produkující výkon 1200 koní a točivý moment 1500 N.m. Z klidu na stovku vůz zrychlí za 2,6 sekundy a nejvyšší rychlost dosahuje více než 400 km/h.
Od klasického Veyrona se Black Bess samozřejmě liší designem. Karoserie kombinuje černé lakování se zlatými doplňky. A nejde jen o zlatou barvu, některé prvky jsou prý skutečně pokryty čtyřiadvacetikarátovým zlatem. Spoustu péče v Bugatti věnovali i interiéru. Světlé čalounění se skvěle hodí k dřevěnému dekoru na středovém panelu a ke hnědé kůži, jíž je potažena palubní deska. Exkluzivní dojem podtrhují kresby s motivy připomínající Type 18 a letadlo Morane Saulnier Type H, který patřil Rolandu Garrosovi, jednomu ze sedmi vlastníků původního Black Bess.
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Black Bess vznikne v počtu pouhých tří kusů, čemuž bude odpovídat cena. Tu zatím neznáme, ale zcela jistě bude přesahovat částku 60 milionů korun.