Za nápadem stojí česká pobočka firmy Enjoy Tech Limited, která chce svým výtvorem zaplnit údajnou díru na trhu. O obojživelný minubus by podle nich mohl být zájem hlavně v rekreačních oblastech pro vyhlídkové jízdy.

Vozidlo Enjoy Sprinter je postaveno na základech Mercedesu-Benz Sprinter, který byl transformován a upraven pro jízdu jak po silnici, tak po vodní hladině.

Vnější plášť vozu má několik vrstev společně s komorami vyplněnými pěnou, které jsou následně ošetřené polypropylénovým nástřikem pro zabránění vniknutí vody.

Ponor obojživelného Sprinteru je 85 cm, a to s celou posádkou. Pro cestování po souši je pod kapotou turbodiesel o výkonu 129 koní (95 kW) a maximální rychlost je udávaných 90 km/h.

Kdyby v případě nehody bylo potřeba odčerpat vodu z vozidla, motor byl dále opatřen drenážním čerpadlem. Pro cestující jsou dále na palubě rozmístěny v rámci bezpečnosti zachranné vesty.

Dvojitý hydraulický pohon o výkonu dvakrát 4,2 kN se pak stará o cestování na vodě, přičemž ovládání zajišťuje software v kombinaci s joystickem a klasickým volantem.

Po vjetí do vody řidič jen ovladačem přepne vůz do plavebního režimu a pak už stačí jen měnit směr a rychlost malým joystickem na dveřích a otáčením volantu. Jak rychlý je minibus na vodě bohužel zatím nevíme.

Řidiči unikátního obojživelného minibusu stačí lodní průkaz pro malé plavidlo a na silnici pochopitelně řidičský průkaz skupiny D1 pro vozidla převážející více jak osm osob.

Čtěte také: Nehezká, ale šikovná. Těchto pět ošklivých aut může být překvapivě dobrá koupě

Mercedes-Benz hodlá s firmou v budoucnu dále spolupracovat, jelikož vyhlídky na sériovou výrobu jsou údajně opravdu slibné. Zájem o vozidlo totiž přichází například i ze Spojených arabských emirátů, Ruska nebo Číny.

Oficiální cena za plovoucí Sprinter zatím nebyla zveřejněna, každopádně ale bude záležet na verzi a také rozsáhlosti výbavy.