Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi postavili obojživelný minibus. Brzy si ho budete moct koupit

Na obojživelných vozech není nic moc zvláštního. Vytvořit však plovoucí auto z minibusu pro dvanáct lidí, to už pochopitelně zvedá vlnu pozornosti. Navíc, když jsou za toto vozidlo zodpovědné české ruce a dokonce se plánuje sériová výroba.

17.5.2017
SDÍLEJ:

Enjoy Sprinter.Foto: Enjoy Tech Limited

Za nápadem stojí česká pobočka firmy Enjoy Tech Limited, která chce svým výtvorem zaplnit údajnou díru na trhu. O obojživelný minubus by podle nich mohl být zájem hlavně v rekreačních oblastech pro vyhlídkové jízdy.

Vozidlo Enjoy Sprinter je postaveno na základech Mercedesu-Benz Sprinter, který byl transformován a upraven pro jízdu jak po silnici, tak po vodní hladině.

Vnější plášť vozu má několik vrstev společně s komorami vyplněnými pěnou, které jsou následně ošetřené polypropylénovým nástřikem pro zabránění vniknutí vody.

Ponor obojživelného Sprinteru je 85 cm, a to s celou posádkou. Pro cestování po souši je pod kapotou turbodiesel o výkonu 129 koní (95 kW) a maximální rychlost je udávaných 90 km/h.

Kdyby v případě nehody bylo potřeba odčerpat vodu z vozidla, motor byl dále opatřen drenážním čerpadlem. Pro cestující jsou dále na palubě rozmístěny v rámci bezpečnosti zachranné vesty.

Dvojitý hydraulický pohon o výkonu dvakrát 4,2 kN se pak stará o cestování na vodě, přičemž ovládání zajišťuje software v kombinaci s joystickem a klasickým volantem.

Po vjetí do vody řidič jen ovladačem přepne vůz do plavebního režimu a pak už stačí jen měnit směr a rychlost malým joystickem na dveřích a otáčením volantu. Jak rychlý je minibus na vodě bohužel zatím nevíme.

Řidiči unikátního obojživelného minibusu stačí lodní průkaz pro malé plavidlo a na silnici pochopitelně řidičský průkaz skupiny D1 pro vozidla převážející více jak osm osob.

Čtěte také: Nehezká, ale šikovná. Těchto pět ošklivých aut může být překvapivě dobrá koupě

Mercedes-Benz hodlá s firmou v budoucnu dále spolupracovat, jelikož vyhlídky na sériovou výrobu jsou údajně opravdu slibné. Zájem o vozidlo totiž přichází například i ze Spojených arabských emirátů, Ruska nebo Číny.

Oficiální cena za plovoucí Sprinter zatím nebyla zveřejněna, každopádně ale bude záležet na verzi a také rozsáhlosti výbavy.

Autor: Daniel Fuglevič

17.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Mercedes-Benz Viano
Mercedes-Benz Viano
Mercedes-Benz Viano
Mercedes-Benz Viano
Donald Trump
2 5

Donald Trump nebude po boku Hitlera, Stalina či Merkelové? Skandální

Podzemí. Ilustrační foto.
6

Pražské podzemí se otevírá. Odborníci představí nepřístupné chodby

Občan na Hradě? Českou politiku chce vyléčit „čtyřicetiletý kluk“ Marek Hilšer

/REPORTÁŽ Z PŘEDVOLEBNÍ KAMPANĚ A SETKÁNÍ S VOLIČI/ Zkoumá mozkové nádory, tančí tango a nebojí se ozvat, když se někde děje bezpráví. Teď chce být prezidentem. V osm hodin ráno už před Všeobecnou fakultní nemocnicí v Praze panuje čilý ruch. Blikající sanitky přivážejí pacienty a bojují o drahocenné sekundy. Na protější straně silnice, v Anatomickém ústavu, se čas naopak zastavil. Studenti medicíny tu zrovna začínají první cvičení na pitevnách. 

Komentář Kateřiny Perknerové: Vojtěch Filip, génius reálpolitiky

Komunistická strana Čech a Moravy vyhrála sněmovní volby. Tedy ne na první dobrou, ale na druhou ano. Ačkoli skončila až pátá se 7,76 procenta hlasů, její předseda Vojtěch Filip dokázal za poslední měsíc to, co nikdo před ním.

Zpívající rozhodčí a bezdomovcem po své vůli: prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pátek 24. listopadu 2017.

Ladislav Špaček: Na Hrad jsem nastoupil s platem 15 tisíc

ROZHOVOR / FOTOGALERIE / Na setkání s někdejším poradcem prezidenta Václava Havla, pedagogem, spisovatelem, novinářem a mistrem v oboru etikety jsem se těšil. I když mírné obavy, jak se správně chovat ve společnosti Ladislava Špačka, jsem měl. Nebyly na místě. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT