Nejvíce poklesly dovozy z Německa a Itálie, které jsou zároveň dlouhodobě hlavním zdrojem ojetých aut pro český trh. „Pravděpodobnou příčinou tohoto posunu je vyšší poptávka Čechů po ojetinách s prověřenou historií a jasným původem," uvedl marketingový manažer Cebie Jan Dryák.

I u vozidel, která si Češi koupili od tuzemských prodávajících ale platí, že byla z větší části do země v minulosti dovezena již jako ojetá. Jen asi 40 procent jich bylo v Česku prodáno jako nové auto, uvádí Cebia.

Průměrná prodejní cena ojetých aut se meziročně zvýšila o 32.000 na 187.000 korun. Stále převládají vozy s cenovkou do 100.000 Kč, jejich podíl se ale snížil o tři procentní body na 39 procent. Vzrostl naopak zájem o auta nad 350.000 korun, která tvoří 12 procent trhu proti loňským osmi procentům. Prodávané vozy jsou nejčastěji staré mezi čtyřmi a pěti lety.

Udávaný stav tachometru byl ve 45 procentech případů mezi 100.000 a 200.000 km, 42 procent aut mělo údajně najeto méně než 100.000 km. Podle Cebie jsou tyto údaje nereálné a zhruba čtyři vozy z deseti byly stočené v průměru o 100.000 km.

Největší podíl na prodeji ojetin měla stále i přes pokles značka Škoda. Fabii na pozici nejprodávanějšího vozu vystřídala Octavia s více než deseti procenty. Na dalších místech skončily VW Golf a Ford Focus.