Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Charouz má za sebou testy monopostu GP2

Český automobilový závodník si vyzkoušel předstupeň pro formuli1.

11.10.2009
SDÍLEJ:

Jan Charouz při testech monopostu GP2 stáje ART Grand Prix.Foto: GP2 Series Media

Vítěz letošní Le Mans Series 2009 Jan Charouz si v tomto týdnu vyzkoušel další špičkový stroj.

Ve středu a ve čtvrtek ve španělském Jerezu usedl v rámci oficiálního testování GP2 Series poprvé do monopostu určený pro tento šampionát, který je předstupněm formule 1.

Charouz vyjel s vozem se startovním číslem 9 francouzského týmu ART Grand Prix na trať poprvé ve středu ráno.

Dvaadvacetiletý český jezdec získával první zkušenosti s formulí GP2 a zároveň se poměřil se silnou konkurencí 42 mladých jezdců, kteří působí převážně v dalších formulových seriálech. Charouz se naopak do kokpitu formule vrátil po téměř tříleté přestávce, během níž se soustředil na vytrvalostní závody sportovních vozů královské kategorie LMP1.

"Konkurence byla opravdu silná, protože se mnou jezdili kluci, kteří působí ve formuli 3, v šampionátu Formula International Master, World Series by Renault nebo také už dva roky v GP2, takže jsou na monoposty zvyklí. V podobné situaci jako já byl snad jen Sébastien Loeb a ten ve srovnání s nejrychlejšími ztratil ještě víc,“ uvedl pražský rodák.

Celkem český pilot absolvoval ve středu a ve čtvrtek čtyři tréninky. Teploty se v Jerezu pohybovaly mezi 21 a 27°C, ale ve čtvrtek ráno průběh testování poznamenal déšť.

Bez předchozích zkušeností z jízdy s monopostem GP2 se Jan Charouz hlavně učil. Postupně si zvykal jak na auto, tak na okruh, na kterém naposledy závodil před šesti lety. V průběhu testů ale neustále zrychloval a své časy na jedno kolo dokázal vylepšit o více než 1,3 sekundy.

"Testování mi dalo docela zabrat. První den jsem se jen učil. Poznával jsem auto, okruh, učil se brzdit levou nohou. Ve čtvrtek jsem se pak snažil zrychlit, hledal ideální brzdné body, protože monopost GP2 brzdí třikrát víc než prototyp třídy LMP1, na který jsem teď zvyklý. Svůj čas na kolo jsem zlepšil o 1,3 sekundy, ale pořád mám před sebou velký kus práce,“ dodal závodník.

Vedle Jana Charouze ve Španělsku testovali také Josef Král a Filip Salaquarda.

Do kokpitu monopostu GP2 týmu ART Grand Prix usedne Jan Charouz znovu ve dnech 10. až 11. listopadu ve francouzském Le Castellet, kde se uskuteční další oficiální testy GP2 Series.

Autor: Radek Vičík

11.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jan Hamáček (vlevo) a Jiří Zimola.
1 13

Středočeská ČSSD podporuje vstup strany do vlády. Pro hlasovalo 111 delegátů

Láva se na Havaji dostala až do obydlené oblasti.
26

Havajská sopka dál chrlí lávu, hrozí, že zablokuje hlavní únikovou trasu

Mattoni muzeum otevřelo novou expozici. Ukáže, jak se dříve stáčela minerálka

Mattoni muzeum v Kyselce začalo novou návštěvní sezonu s novou expozicí. V atraktivní podobě představí stáčení a výrobu minerálky v minulosti. A nejen to.

Vyškov zaplnili nablýskaní veteráni. Některé znali návštěvníci jen z televize

/VIDEO, REPORTÁŽ/ Škodovka sto dvacítka, historická tatra, jaguár ale i auta, která se začala vyrábět před více než osmdesáti lety. Na náměstí Svobody ve Vyškovské místní části Dědice se v sobotu dopoledne sešli milovníci dobových kostýmů, ale především veteránů na třetím ročníků už skoro tradiční akce jednoduše pojmenované, Sraz veteránů historických vozidel.

Francouzský režisér Besson čelí obvinění ze znásilnění. Herečku měl i omámit

Známého tvůrce filmů jako Brutální Nikita, Leon nebo Pátý element obvinila nejmenovaná sedmadvacetiletá herečka, že ji omámil prášky a ve spánku znásilnil. 

Afghánské bezpečnostní síly bojují s Tálibánem o nadvládu nad Ajristanem

V afghánské jihovýchodní provincii Ghazní pokračují i v neděli těžké boje mezi afghánskými bezpečnostními silami a bojovníky Tálibánu. Bitva o nadvládu nad oblastí Ajristan začala ve čtvrtek, kdy 600 až 700 bojovníků Tálibánu zaútočilo na střed oblasti. S odkazem na informace provinční rady to uvedla agentura DPA.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT