Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Charouz má za sebou testy monopostu GP2

Český automobilový závodník si vyzkoušel předstupeň pro formuli1.

11.10.2009
SDÍLEJ:

Jan Charouz při testech monopostu GP2 stáje ART Grand Prix.Foto: GP2 Series Media

Vítěz letošní Le Mans Series 2009 Jan Charouz si v tomto týdnu vyzkoušel další špičkový stroj.

Ve středu a ve čtvrtek ve španělském Jerezu usedl v rámci oficiálního testování GP2 Series poprvé do monopostu určený pro tento šampionát, který je předstupněm formule 1.

Charouz vyjel s vozem se startovním číslem 9 francouzského týmu ART Grand Prix na trať poprvé ve středu ráno.

Dvaadvacetiletý český jezdec získával první zkušenosti s formulí GP2 a zároveň se poměřil se silnou konkurencí 42 mladých jezdců, kteří působí převážně v dalších formulových seriálech. Charouz se naopak do kokpitu formule vrátil po téměř tříleté přestávce, během níž se soustředil na vytrvalostní závody sportovních vozů královské kategorie LMP1.

"Konkurence byla opravdu silná, protože se mnou jezdili kluci, kteří působí ve formuli 3, v šampionátu Formula International Master, World Series by Renault nebo také už dva roky v GP2, takže jsou na monoposty zvyklí. V podobné situaci jako já byl snad jen Sébastien Loeb a ten ve srovnání s nejrychlejšími ztratil ještě víc,“ uvedl pražský rodák.

Celkem český pilot absolvoval ve středu a ve čtvrtek čtyři tréninky. Teploty se v Jerezu pohybovaly mezi 21 a 27°C, ale ve čtvrtek ráno průběh testování poznamenal déšť.

Bez předchozích zkušeností z jízdy s monopostem GP2 se Jan Charouz hlavně učil. Postupně si zvykal jak na auto, tak na okruh, na kterém naposledy závodil před šesti lety. V průběhu testů ale neustále zrychloval a své časy na jedno kolo dokázal vylepšit o více než 1,3 sekundy.

"Testování mi dalo docela zabrat. První den jsem se jen učil. Poznával jsem auto, okruh, učil se brzdit levou nohou. Ve čtvrtek jsem se pak snažil zrychlit, hledal ideální brzdné body, protože monopost GP2 brzdí třikrát víc než prototyp třídy LMP1, na který jsem teď zvyklý. Svůj čas na kolo jsem zlepšil o 1,3 sekundy, ale pořád mám před sebou velký kus práce,“ dodal závodník.

Vedle Jana Charouze ve Španělsku testovali také Josef Král a Filip Salaquarda.

Do kokpitu monopostu GP2 týmu ART Grand Prix usedne Jan Charouz znovu ve dnech 10. až 11. listopadu ve francouzském Le Castellet, kde se uskuteční další oficiální testy GP2 Series.

Autor: Radek Vičík

11.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Renault Fluence
Toyota Avensis
Kia Cee´d
Předvolební Deníku probíhala 19. října v Aviatice: Zbyněk Stanjura, Daniel Herman
51

Snazší bydlení? Politici slibují půjčky pro novomanžele a zrušení daně

Předvolební debata Deníku: (zleva) Vít Rakušan, Markéta Pekarová-Adamová, Ivan Bartoš
15 51

VIDEO: Neváhali ani vteřinu. Politici měli ohledně vlády s Babišem jasný názor

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si minisytryně Katla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Uberu roste konkurence. Lyft dostal od Googlu miliardu

Americký gigant Lyft ve čtvrtek oznámil, že obdržel investici jednu miliardu od společnosti Google Alphabet. Částka mu má pomoci k tomu, aby lépe obstál proti konkurenčnímu Uberu, který na trhu sdílené dopravy ve Spojených státech vede.

OBRAZEM: Policie Modrava nekončí, filmaři se na Šumavu vrátí

Režisér Jaroslav Soukup žádá čtenáře Deníku o zajímavé historky z prostředí venkovských lékařů a veterinářů.

Video veřejného znásilnění z Konga kolovalo na sítích. Bojuje se ženskými těly

Sedmiminutové video, ukazující nahou ženu, která je znásilněna, zmlácena a nakonec sťata před plným náměstím v jednom z měst v Demokratické republice Kongo (DRK) kolovalo na sociálních sítích několik měsíců, než bylo oficiálně staženo na apel televize France 24. Jak píše server CNN, tato znásilnění zapadají do širšího příběhu, který se datuje do 19. století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení