Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Charouz má za sebou testy monopostu GP2

Český automobilový závodník si vyzkoušel předstupeň pro formuli1.

11.10.2009
SDÍLEJ:

Jan Charouz při testech monopostu GP2 stáje ART Grand Prix.Foto: GP2 Series Media

Vítěz letošní Le Mans Series 2009 Jan Charouz si v tomto týdnu vyzkoušel další špičkový stroj.

Ve středu a ve čtvrtek ve španělském Jerezu usedl v rámci oficiálního testování GP2 Series poprvé do monopostu určený pro tento šampionát, který je předstupněm formule 1.

Charouz vyjel s vozem se startovním číslem 9 francouzského týmu ART Grand Prix na trať poprvé ve středu ráno.

Dvaadvacetiletý český jezdec získával první zkušenosti s formulí GP2 a zároveň se poměřil se silnou konkurencí 42 mladých jezdců, kteří působí převážně v dalších formulových seriálech. Charouz se naopak do kokpitu formule vrátil po téměř tříleté přestávce, během níž se soustředil na vytrvalostní závody sportovních vozů královské kategorie LMP1.

"Konkurence byla opravdu silná, protože se mnou jezdili kluci, kteří působí ve formuli 3, v šampionátu Formula International Master, World Series by Renault nebo také už dva roky v GP2, takže jsou na monoposty zvyklí. V podobné situaci jako já byl snad jen Sébastien Loeb a ten ve srovnání s nejrychlejšími ztratil ještě víc,“ uvedl pražský rodák.

Celkem český pilot absolvoval ve středu a ve čtvrtek čtyři tréninky. Teploty se v Jerezu pohybovaly mezi 21 a 27°C, ale ve čtvrtek ráno průběh testování poznamenal déšť.

Bez předchozích zkušeností z jízdy s monopostem GP2 se Jan Charouz hlavně učil. Postupně si zvykal jak na auto, tak na okruh, na kterém naposledy závodil před šesti lety. V průběhu testů ale neustále zrychloval a své časy na jedno kolo dokázal vylepšit o více než 1,3 sekundy.

"Testování mi dalo docela zabrat. První den jsem se jen učil. Poznával jsem auto, okruh, učil se brzdit levou nohou. Ve čtvrtek jsem se pak snažil zrychlit, hledal ideální brzdné body, protože monopost GP2 brzdí třikrát víc než prototyp třídy LMP1, na který jsem teď zvyklý. Svůj čas na kolo jsem zlepšil o 1,3 sekundy, ale pořád mám před sebou velký kus práce,“ dodal závodník.

Vedle Jana Charouze ve Španělsku testovali také Josef Král a Filip Salaquarda.

Do kokpitu monopostu GP2 týmu ART Grand Prix usedne Jan Charouz znovu ve dnech 10. až 11. listopadu ve francouzském Le Castellet, kde se uskuteční další oficiální testy GP2 Series.

Autor: Radek Vičík

11.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Stavebnictví - Stavebnictví Zedník 89 Kč Zedníci (kromě zedníků ohnivzdorného zdiva) Zedník/ce. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 89.2 kč, mzda max. 106 kč. Volných pracovních míst: 20. Poznámka: Pracoviště: Ostrava, příp. Moravskoslezský kraj - dle zakázek, Kontakt: telefonicky na č. 737 110 374, , Požadujeme praxi na stavbách 2 roky., , Nástup možný ihned.. Pracoviště: Jaromír mlčoch - ostrava, . Informace: Jaromír Mlčoch, +420 737 110 374. Gastronomie - Herna bar 1 000 Kč Nabízím práci v herna baru na Praze 10. 1.000 Kč plus odměny. Prace pouze přes den. Požadují praxi v oboru, čistý rejstřík. Výroba - Výroba Obsluha strojů 17 000 Kč Obsluha strojů na výrobu a zpracování výrobků z plastu Obsluha strojů na výrobu a zpracování výrobků z plastu. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč. Volných pracovních míst: 6. Poznámka: Jedná se o krátkodobé zaměstnání., Kontakt: , osobně: Tylova 38 (po - pá 9:00 - 14:00), email: info@atlantaworld.cz. Pracoviště: Podnikatelská 25, plzeň, Podnikatelská, č.p. 1156, 301 00 Plzeň 1. Informace: L. Fialová, +420 777 921 599. Výroba - Výroba Zámečníci strojů 150 Kč Zámečníci strojů strojní zámečník. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 150 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: - montáž dílů a strojů, především potravinářských strojů, zakázková výroba, - manuální zručnost, možnost zaměstnání absolventů v oboru strojírenství a jejich zaučení, Tel. nebo osobní kontakt v prac. dny 6-13 hod.. Pracoviště: B e h o spol. s r. o., 582 63 Ždírec nad Doubravou. Informace: Jana Křesťanová, +420 561 202 024(025).

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
3

Fabienne zasáhla Česko: popadané stromy, výpadky proudu, přerušené spoje

Marina Abramovičová a její dílo
6 5

Čech napadl v Itálii srbskou umělkyni, praštil ji jejím obrazem po hlavě

Aleš Buksa: Nikdy by mě nenapadlo, že budu podnikat v Africe

/ROZHOVOR/ Aleš Buksa, úspěšný podnikatel, symbol multilevel marketingu, který po revoluci přivedl do bývalého Československa, na odchod do důchodu nemyslí. V Ghaně nově těží vodu, kterou nazval Sky Water.

Obvinění a protiútok. Nová fakta v kauze Gabriela Koukalová

Bývalý šéftrenér biatlonistů Ondřej Rybář poprvé veřejně zpochybnil slova Gabriely Koukalové, která tvrdí, že během kariéry bojovala s poruchou příjmu potravy. „Nedokážu si představit, že by s bulimií mohl někdo vrcholově sportovat a vyhrávat závody,“ prohlásil exkluzivně pro Deník.

Z Hongkongu do Pekingu za devět hodin. Má to háček. Na nádraží platí zákony Číny

Lidé cestující mezi Hongkongem a pevninskou Čínou si budou nyní moci užívat jízdy moderním rychlovlakem, který se řítí rychlostí až 200 kilometrů v hodině. Projekt za miliardy dolarů si ale vysloužil kritiku. Pomocí rychlodráhy totiž Peking může vůči bývalé britské kolonii uplatňovat svou asertivní politiku.

Glosa Martina Kratochvíla: Jak se dostat k Trumpovi

Je to jen momentka dvou prezidentů, ale řádně rozbouřila hladinu v polské sklenici. Za stolem sedí mračící se Donald Trump a podepisuje americko-polskou deklaraci – podle některých polských komentátorů bezcennou, vedle něho vestoje a v předklonu tutéž deklaraci podepisuje smějící se Andrzej Duda.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT