Dobrá, sice nejde o více ceněnou „žábrovku“ z prvních let výroby modelu 1000 MB, nicméně i s tímto exemplářem z pozdních měsíců roku 1968 uděláte dost parády. Mluvíme tak o ročníku již s novou tváří.
Ani v tomto případě ho ale nebudete muset nazývat známou přezdívkou „tisíc malých bolestí“, jelikož jde o renovaci vskutku obřích rozměrů a renovaci provedenou na jedničku.

Majitel celé auto rozebral až na holé šasi, vyvařil, opravil, ošetřil, použil renovované či zbrusu nové díly a nakonec zase všechno složil dohromady. Týká se to karoserie, podvozku, motoru i interiéru. Prohlédnutí fotek z průběhu celého projektu je doslova nutností.
Výsledkem je embéčko, u kterého již nebylo nutné počítat originálně najeté kilometry, protože jen pohled na blyštivý podvozek naznačuje, že auto je ve stavu, ve kterém tehdy sjelo z výrobní linky. Zatím renovované auto ujelo pouhých 30 kilometrů.
Můžete si k ní pořídit i stylový vozík
Na rozdíl od dalších nabízených kousků bychom tak možná i věřili, že motorově nabídne opravdu všech původních 44 koní (32 kW) a 74 Nm točivého momentu, jako tomu bylo na konci 60. let. Nablyštěná tyrkysová plechovka tak může uhánět až 125 km/h.

S platnými českými doklady, originálními bílými značkami a tímto bezchybným stavem se nám zdá cenovka 299 tisíc korun jako docela opodstatněná. Kdo se navíc do embéčka rozhodne jít, zaručeně se může v dnešní době těšit pokračujícímu nárůstu hodnoty. Pokud jsme vás nahlodali, inzerát naleznete tady.
A poté se můžete podívat i na stylově unikátní přívěs, který byste mohli za „embaso“ zapřáhnout. Není překvapením, že je vytvořený z dvojice rozřezaných 1000 MB. Jen bude nutné sladit barvy…