Jméno Alpina je pro znalce a milovníky BMW známým pojmem. Tato společnost se řadu let věnuje úpravám "bavoráků". Už od roku 1983 má dokonce status samostatné automobilky.

Nejnověji se Alpina pochlubila modernizovanými modely B5 Bi-Turbo, které vycházejí z BMW řady 5. Firma je nabídne ve dvou kařosářských verzích - kromě zmíněného kombi bude k dispozici samozřejmě i sedan.

BMW Alpina B5 Bi-Turbo.

Srdcem obou variant je dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru, který přes osmistupňovou automatickou převodovku posílá na zadní kola rovných 600 koní a 800 Nm točivého momentu.

Zrychlení z klidu na 100 km/h zabere jen 4,2 sekundy a maximální rychlost činí 328 km/h. Průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu se podle výrobce pohybuje mezi 9,5 (sedan) až 9,6 (kombi) litry na 100 kilometrů.

BMW Alpina B5 Bi-Turbo.

Ve výbavě kromě spotovních doplňků karoserie najdeme například adaptivní podvozek s aktivními stabilizátory a samosvorným diferenciálem, připlatit si pak lze za výkonnější brzdy nebo titanový výfuk od společnosti Akrapovič, který je o 17 kilogramů lehčí než ten sériový.

Cenu mohou navýšit ještě individální požadavky na provedení interiéru. I bez nich ale BMW Alpina B5 Bi-Turbo není zrovna levným vozem. Sedan totiž startuje na 108 600 eur (asi 2,94 mil. Kč), kombi stojí nejméně 111 900 EUR (zhruba 3,02 mil. Kč)