Mnoha nadšencům může odkoupení Lotusu čínskou firmou připadat děsivé, jenže vzpomeňme na zmiňované Volvo. To ještě před pár lety skomíralo, dokud nepřišlo právě Geely a nenacpalo do Volva vysoké finanční obnosy potřebné na vývoj.

Prakticky stejný postup budou prý Číňané aplikovat i u Lotusu. Britská společnost dostane ve vývoji a výrobě svých aut naprosto volnou ruku, přičemž rozpočet je vzhledem k movitosti Geely takřka neomezený. Čínská společnost si potom bude moci některé technologie a inovace vzít pro použití ve vlastních produktech. Na vše bude dohlížet pět členů představenstva sestavených z dosavadních ředitelů šéfů Lotusu.

Lotus Evora GT430.
Evora GT430 je nejsilnější silniční Lotus, co kdy vznikl. V plánu je 60 kusů

Zajímavostí je, že teprve letos se Lotus poprvé od sedmdesátých let minulého století dostal v zisku do plusových čísel. Prodeje se navýšily i přesto, že Lotus už roky nepředstavil žádný zcela nový model. Veškeré jeho novinky jsou pouze evolučními obměnami stávajících modelů Exige, Evora a Elise, nebo různými speciálními edicemi.

Už teď se však pracuje na zcela nové generaci luxusně-sportovních vozů, která by se měla objevit v horizontu několika let. A protože chce Lotus celkově navýšit objemy výroby, velmi pravděpodobně se dočkáme i crossoveru.