Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Citroën C4 Cactus Airflow 2L: Studie pro Paříž se chlubí spotřebou 2 l/100 km

Paříž/Praha /FOTOGALERIE/ - Citroën na autosalonu v Paříži ukáže studii C4 Cactus Airflow 2L, která si, jak už napovídá jméno, má vystačit s pouhými dvěma litry benzínu každých sto kilometrů.

22.9.2014
SDÍLEJ:

Citroën C4 Cactus Airflow 2L.Foto: Citroën

Koncept vychází z nového modelu Cactus, už na pohled se ale od běžného provedení liší. Karoserie je uhlazenější a hladší, aby byla aerodynamičtější. Studie proto má nové nárazníky, spoilery, zakrytovanou podlahu, v podbězích kol se nachází vzduchová clona, místo zpětných zrcátek jsou na voze kamery a své místo tu našly dokonce i prvky s proměnlivou geometrií. Například v předním nárazníku jsou tři řízené vstupy vzduchu, za zadní postranní okénka byly přidány mobilní boční spojlery pro lepší navádění toku vzduchu kolem vozu a ráfky kol využívají mobilní klapky, které se otevírají odstředivou silou.

Zaujmou i speciální uzounké pneumatiky s nízkým valivým odporem Michelin 155/70 R 19 Tall&Narrow.

Citroën C4 Cactus Airflow 2L.


Karoserie také byla citelně odlehčena. Citroën z tohoto důvodu řadu dílů vytvořil z hliníku, polykarbonátu nebo uhlíkových kompozitů. Tyto materiály doplňuje vysokopevnostní ocel. Výsledkem je hmotnost 865 kilogramů, o metrák menší než v případě běžného Cactusu.

K pohonu studie využívá benzinový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 82 koní doplněný o technologii Hybrid Air. To znamená, že už tak úspornému motoru, který byl pro koncept navíc ještě upraven, aby nabízel účinnější chod, pomáhá systém skladování energie ve formě stlačeného vzduchu, sestava dvou motorových hydraulických čerpadel a automatická planetová převodovka. Dvě nádrže na stlačený vzduch jsou umístěny v zadní části vozu.

Citroën C4 Cactus Airflow 2L.

Hybridní pohonné ústrojí pracuje ve třech režimech. V módu Air motor využívající stlačený vzduch nahrazuje benzínový agregát, v klasickém režimu běží jen spalovací jednotka a kombinovaném cyklu auto využívá jak výkon spalovacího motoru, tak sílu stlačeného vzduchu.

I když C4 Cactus Airflow 2L představuje skutečně jen zajímavý koncept, některé z použitých technologií se mají v blízké době objevit i v produkčních vozech.

Autor: Redakce

22.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Ford Focus
Renault Fluence
Toyota Avensis
Do stávky se ve středu zapojí značná část praktických lékařů.
6 4

Část lékařů a lékáren bude ve středu stávkovat, chtějí víc peněz

Ilustrační foto
6 7

Sedmiletý chlapec jel načerno, dluh přišli vymáhat exekutoři

Lidé mají ve středu poslední možnost vyřídit si voličský průkaz

Lidé dnes mají poslední příležitost, aby si na obecní úřad zašli pro voličský průkaz, pokud budou chtít vybírat poslance mimo svou domovskou obec. Čas na to mají do středečních šestnácti hodin. Na rozdíl od písemné žádosti budou potřebovat jen doklad totožnosti.

V Třebové se nemocnice bourá, v Třebíči staví: Prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v úterý 17. října 2017.

AKTUALIZOVÁNO

Havajský soud zablokoval další Trumpův protiimigrační dekret

Federální soud v Honolulu na Havaji dnes zablokoval zářijový protiimigrační dekret prezidenta Spojených států Donalda Trumpa. Dekret zakazoval vydávání přistěhovaleckých víz občanům osmi států. Soud vydal své rozhodnutí jen několik hodin před tím, než mělo o půlnoci místního času prezidentské nařízení vstoupit v platnost.  

Ať žije trh, burcuje na sjezdu strany čínský prezident Si Ťin-pching

/VIDEO, ŽIVĚ/ V Pekingu ode dneška rokují nejvyšší čínští pohlaváři. Pod taktovkou prezidenta Si Ťin-pchinga se započal ostře sledovaný 19. sjezd Komunistické strany Číny (KSČ). Soudruh prezident hned první den zdůraznil, že Čína musí posílit svou ekonomiku tím, že v ní více zohlední tržní principy a uvolní pravidla pro přístup investorů ze zahraničí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení