Sedmimístný Citroën Grand C4 Picasso je postaven na nové platformě EMP2 (Efficient Modular Platform 2), chlubí se nižší hmotností  a největším rozvorem náprav (284 centimetrů) v segmentu. Auto je díky tomu také nejprostornějším zástupcem této třídy v oblasti druhé a třetí řady sedadel. Zlepšil se přístup do vozu a narostl i objem zavazadlového prostoru. V závislosti na využití třetí řady sedadel a poloze té druhé pojme až 700 litrů nákladu.

Citroën Grand C4 Picasso.

Interiér se podle Citroënu inspiroval lofty a velké prosklené plochy slibují vzdušnost a dostatek přirozeného světla. Asymetrická palubní deska v sobě spojuje různé odstíny a materiály. Na straně řidiče dominuje černé, "technologické" provedení, které se opakuje na straně spolujezdce ve světlejším, třpytivém odstínu. Pokud chce majitel vozu dodat osobní charakter má možnost zobrazit si na dvanáctipalcovém panoramatickém displeji uprostřed palubní desky fotku ve vysokém rozlišení.

Dva displeje a "eko" motory

Přístrojová deska obsahuje hned dva displeje umístěné v centrální části: kromě dvanáctipalcového displeje s HD rozlišením je tu ještě sedmipalcový dotykový tablet, který umožňuje ovládat veškeré funkce vozu: dvouzónovou klimatizaci, navigaci, audio systém, telefon, podpůrné prvky řízení, webové služby a podobně. Displej také nabízí přístup k nejrůznějším aplikacím na portále Citroën Multicity Connect, například k aplikaci „Palivo", která řidiče nasměruje k nejbližší a/nebo nejlevnější čerpací stanici. Aplikace „Michelin Trafic" zase informuje o stavu provozu a „Coyote" upozorňuje na oblasti s nebezpečným provozem.

Dvanáctipalcový panoramatický displej umožňuje zobrazovat informace, které jsou důležité pro řízení, a řidič si je může kdykoliv nakonfigurovat podle přání. Podle vlastních potřeb si zvolí informace z navigace nebo informace týkající se podpůrných prvků řízení. 

Snad každý nový model se chlubí úspornými a k přírodě šetrnějšími motorizacemi, Grand C4 Picasso není výjimkou. Motor e-HDi 90 Airdream (90 koní) s novou generací šestistupňových převodovek ETG6 vykazuje prý pouhých 98 g CO2/km a spotřebu ve smíšeném režimu 3,8 l/100 km. Základní motor 1.6 e-HDi 115 (115 koní) udává kombinovanou spotřebu 4 l /100 km.

Nový Grand C4 Picasso bude první model značky Citroën s motorem BlueHDi, který splňuje normu Euro 6, 2.0 BlueHDi 150 totiž vykazuje rekordní emise pro tuto úroveň výkonu: 150 koní a 110 g CO2/km (117 g CO2/km u automatické převodovky). O benzínových motorech zatím nic nevíme, neznáme ani budoucí ceny.