Na první pohled jde o poměrně odvážnou výzvu. BMW řady 5 je klasickým "prémiovým" sedanem vyšší střední třídy, kdežto Superb patří na pomezí střední a vyšší střední třídy. Na druhý pohled však zjistíme, že bavorská "pětka" je jen o 46 milimetrů delší, ale také třeba o 4 mm užší, o 4 mm nižší a také méně praktická. Navíc si ji můžete objednat i s motory srovnatelnými v Superbu.

V neprospěch BMW pak samozřejmě hraje i cena. Zatímco například BMW 520i s benzinovým dvoulitrem o výkonu 184 koní (135 kW) u nás stojí bez příplatků 1 168 700 Kč, Superb s přeplňovanou osmnáctistovkou o výkonu 180 koní (132 kW) stojí v nejvyšší výbavě Laurin & Klement 851 900 Kč. A podobný cenový rozdíl najdeme také u silnějšího čtyřválce či u naftových dvoulitrů. V Irsku tomu nebude jinak.

Irská škodovka navíc připomněla, že řada motoristických novinářů už nový Superb s vozy prémiových značek srovnala. A prý s pozitivními výsledky pro mladoboleslavský model.

I proto tedy vybrané dublinské autosalony prodávající auta s okřídleným šípem vybavila sedany BMW řady 5 a prostřednictvím reklamní kampaně pozvala zájemce, ať je na vlastní kůži srovnají se Superbem.

Irské zastoupení automobilky Škoda Auto nabídlo srovnání Superbu s BMW řady 5.

Škoda však bohužel neprozradila, jaké výbavové verze a motorizace k porovnání vybrala. Šlo prý ale o "srovnatelné varianty".

Do akce se zapojilo například dealerství Pilsen Auto, které se na svém Facebooku pochlubilo fotkou BMW řady 5 s nápisem "Je tohle tak dobré jako Škoda Superb?" a s výzvou, ať se lidé přesvědčí sami.

Mimochodem, jestli vás také zaujalo jméno autosalonu Pilsen Auto, pak vězte, že se, jak uvádí samotná firma, má jmenovat po místě sídla společnosti Škoda, tedy Plzni. Zakladatelé tak evidentně zaměnili mladoboleslavskou automobilku s plzeňským strojírenským podnikem Škoda.

V loňském roce Škoda Auto v Irsku prodala 7816 aut, což ve srovnání s rokem 2014 představuje 24procentní nárůst.