Současné naftové čtyřválce s turbem označené v nabídce jako dCi 90 a dCi 110 tedy zanedlouho zmizí a nahradí je nově vylepšené motorizace Blue dCi, které, jak již možná správně odhadujete, budou vybaveny systémem selektivní katalytické redukce (SCR) ve výfukovém potrubí vstřikováním močoviny.

Jinak řečeno, oba nové motory budou ke snížení produkce škodlivin využívat technologie SCR a řidiči budou Duster nově krmit i kapalinou adBlue. 

Patnáctistovka o původním výkonu 90 koní (66 kW) a točivém momentu 210 Nm byla ale nyní vyladěna na 95 koní (70 kW) a 240 Nm. Stejné navýšení proběhlo také u verze s dřívějším výkonem 110 koní a 230 Nm, která nově nabídne 115 koní (84 kW) a točivý moment 260 Nm.

Časy zrychlení u Dusteru sice asi nikdo neřeší, ale navýšením síly budou naftové modely o přibližně vteřinu rychlejší v akceleraci z místa na 100 km/h. U slabší verze mluvíme o 12,6 sekundy (dříve 13,8 s), u výkonnější zase 10,5 sekundy (dříve 11,8 s).

Maximální rychlost se rovněž nepatrně posunula, z dřívějších 158 km/h na 167 km/h (slabší verze) a z původních 171 km/h na 179 km/h (silnější verze). Kdo by ovšem čekal i pokles spotřeby paliva, bude vedle. Ta totiž zůstává stejná jako u starších agregátů a v kombinovaném cyklu čítá 4,4 litru na 100 km.

V nabídce Dusteru na českém trhu se nové naftové motory objeví již v průběhu června.