Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Daimler chce v Německu testovat nákladní vozy s autopilotem. V běžném provozu

Automobilový koncern Daimler chce v letošním roce zahájit testování nákladních vozů, které nepotřebují řidiče, na veřejných silnicích v domovském Německu. 

2.8.2015 2
SDÍLEJ:

Freightliner Inspiration Truck.Foto: Daimler

Společnost tak chce rozšířit výzkum autonomních technologií i na starý kontinent. Už od května totiž Daimler testuje kamiony se samočinným řízením v americké Nevadě.

Koncern již loni v červenci předvedl prototyp nákladního vozu bez řidiče na uzavřené části dálnice právě v Německu. Tehdy společnost podle uvedla, že tato technologie by měla být do roku 2025 zralá pro sériovou výrobu.

Freightliner Inspiration Truck.

Nákladní automobily bez řidiče podle Daimleru pomohou snížit dopravcům náklady na pohonné hmoty a posílí bezpečnost na silnicích. "Domníváme se, že děláme důležitý krok správným směrem," uvedl člen správní rady Daimleru Wolfgang Bernhard. "Je potřeba mít sny," dodal.

Nákladní vozy by se podle Bernharda mohly v oblasti automatického řízení prosadit rychleji než osobní, protože se často pohybují "v méně komplikovaném dopravním prostředí" na dálnicích, zatímco osobní auta tráví více času v městském provozu.

Pokud automobilka dostane od německých úřadů povolení testovat autonomní kamiony na veřejných silnicích, budou se pohybovat v okolí města Stuttgart - zatím však pouze pod dálnicích. Daimler svůj systém přirovnává k autopilotovi v letadlech.

Freightliner Inspiration Truck.

Technologie využívá kombinaci radaru, laserů a kamerových systémů k identifikaci překážek a jízdních pruhů. Počítač pak na základě získaných dat ovládá akceleraci, brzdy a řízení. Během testů je v kabině samozřejmě vždy člověk, který v případě potřeby převezme řízení.

Zatím není úplně jasné, v jakém modelu bude Daimler autonomní technologie v Německu testovat. V Nevadě se po silnicích pohybuje nákladní vůz Freightliner Inspiration Truck, který technicky vychází ze sériového modelu Cascadia.

Daimler je největším producentem nákladních automobilů na světě. Koncern vyrábí rovněž osobní vozy, zejména luxusní automobily Mercedes-Benz.

Autor: Redakce

2.8.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Golf
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Hyundai i20
Vladimír Říha, Pražská strojírna
1

Exředitel Pražské strojírny bral 10 let plat na neplatnou smlouvu

Christian Lindner, šéf FDP
18

Opoziční smlouva v Německu? Sociální demokraté uvažují o CDU

AUTOMIX.CZ

Tesla každou minutu prodělá 170 tisíc korun. A někteří už věští datum konce

Zakladatel Tesly Elon Musk je sice vizionář se snahou zachránit planetu, ale podle některých není právě ukázkovým prototypem schopného byznysmena. Myslí si to přinejmenším Bob Lutz, který má v automobilovém průmyslu desítky let zkušeností.

Ano bude předsedat sedmi výborům. Demokratický blok čtyřem

Podle dohody sněmovních stran bude mít hnutí ANO předsedy sedmi výborů, Demokratický blok tvořený ODS, KDU-ČSL, TOP 09 a STAN čtyř výborů. Po dvou výborech povedou Piráti, SPD a KSČM, předsednictví v jednom získá ČSSD. O obsazení komisí budou strany podle šéfa komunistického poslaneckého klubu Pavla Kováčika znovu jednat příští týden ve středu.

AKTUALIZUJEME

Stahují se nad vrahem z roku 1997 mračna? Jeho obětí byla dvacetiletá Lucie

Na první pohled zoufalý pokus, ve skutečnosti geniální tah. I takto se dá zhodnotit krok moravskoslezské policie, která ve čtvrtek svolala krátkou tiskovou besedu k případu vraždy z roku 1997. Tehdy 14. prosince neznámý pachatel uškrtil v Ostravě dvacetiletou dívku – Lucii V. Policisté se domnívají, že někdo jméno vraha může znát. 

Odejde z Moravského krasu? Rys Kryštof se poohlíží po samici

Rys Kryštof možná odejde z Moravského krasu. Obávají se toho zoologové, kteří šelmu dlouhodobě sledují. „Blíží se zima, což je u rysů období říje. Samci si hledají partnerku. V Krasu ale žádná samice není. Může se ji proto vypravit hledat,“ vysvětlil zoolog z Mendelovy univerzity v Brně Martin Duľa.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT