Ten bude k dispozici se dvěma typy odpružení. Kromě standardního podvozku výrobce nabízí hydropneumatické odpružení Hydractive III+, které umožňuje měnit světlou výšku vozu. Systém upravuje charakter odpružení podle aktuální rychlosti a profilu silnice.

Citroën C5 CrossTourer.

Oproti "obyčejné" verzi modelu C5 má CrossTourer standardně podvozek o 15 milimetrů výš, ale právě díky hydropneumatickému odpružení může být světlá výška ještě výraznější. Do rychlosti 10 km/h se CrossTourer umí zvednout o dalších 6 centimetrů, do 40 km/h jsou to centimetry čtyři.

Hydractive III+ je k dispozici pro všechny motorizace - kromě turbodieselů 1.6 HDi a 1.6 e-HDi. Naftu vlastně polykají všechny nabízené jednotky, CrossTourer lze pořídit pouze s dieseleovými motory o výkonu 115 až 200 koní. Vrcholná verze 2.2 HDi je standardně spřažena s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Citroën C5 CrossTourer.

Pro žádnou variantu však Citroën nenabízí pohon všech kol, turbodiesely pohání pouze přední kola. Na horším povrchu má pomoct jen elektronický asistent s názvem Intelligent Traction Control.

C5 CrossTourer je k dispozici se dvěma úrovněmi výbavy Millenium a Exclusive a už v základu najdeme například sedadlo řidiče s masážní funkcí a elektrickým nastavením bederní opěrky. 

Citroën C5 CrossTourer.

I když vůz teprve čeká oficiální premiéra na ženevském autosalonu, Citroën už zahájil prodej. Cena se pohybuje od 31 950 eur (zhruba 875 tisíc korun).

S Cactusem do terénu

Dobrodružně se tváří i další francouzská novinka. Citroën do Ženevy přiveze koncept C4 Cactus Aventure. Ostatně právě výraz "aventure" označuje ve francouzštině dobrodružství.

Koncept Citroën C4 Cactus Aventure.

"Outdoorová" varianta zajímavého vozu s "chrániči" na karoserii dostala mohutná kola, pneumatiky s výrazným vzorkem do terénu a několik zajímavých prvků a kousků netradičního příslušenství, například přídavné svítilny zabudované do střešního boxu. Bližší informace o studii zatím automobilka neprozradila.