Pohon kombinuje zážehovou přeplňovanou čtrnáctistovku TSI o výkonu 150 koní, elektromotor produkující 102 koní a šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG.

Celkový výkon hybridního ústrojí činí 204 koní, točivý moment dosahuje hodnoty 350 N.m. Tyto hodnoty by normálně slibovaly hodně slušnou dynamiku, ale u GTE je potřeba počítat s výrazně vyšší hmotnosti.

Z klidu na stovku proto vůz zrychlí "až" za 7,6 sekundy. Ani to ale není špatné. Maximální rychlost je 217 km/h.

Volkswagen e-Golf.

Jen o rychlost ale u GTE samozřejmě nejde, důležitá je také alespoň "papírová" úspornost a nízká produkce emisí oxidu uhličitého.

Elektromotor si bere šťávu z lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 8,8 kWh, což má podle Volkswagenu stačit na zhruba 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu. A vzhledem k tomu, že právě těchto 50 kilometrů se podle metodiky NEDC započítává do testu průměrné spotřeby, hybridní Golf se může pochlubit normovanou spotřebou 1,5 l/100 km. Skutečnost ale bude jistě odlišná.

Další informace zatím chybí, dočkáme se jich však jistě brzy. Volkswagen Golf GTE by totiž měl dorazit ještě v tomto roce.