Koncept SUV s plug-in hybridní technikou (to znamená, že baterie půjdou dobíjet ze zásuvky) pohání ústrojí tvořené spalovací jednotkou a elektromotorem. O spalovacím motoru toho však BMW příliš neprozradilo, víme pouze, že půjde o přeplňovaný čtyřválec. Neznáme zatím jeho objem, dynamické hodnoty a netušíme ani, jaké palivo spaluje. Tyto informace se dozvíme zřejmě až ve Frankfurtu.

Elektromotor o výkonu 95 koní bude brát energii z lithium-iontových baterií, umístěných pod podlahou zavazadelníku. I hybridní X5 by měla nabídnout pohon všech kol, novinkou jsou pak tři jízdní režimy: standardní mód má automaticky zajistit kompromis mezi výkonem a spotřebou, Safe Battery upřednostňuje pohon spalovacím motorem a uchovává kapacitu baterií pro pozdější použití. Řidič může zvolit i čistě elektrický režim, BMW v něm dokáže při plně nabitých akumulátorech urazit vzdálenost až 30 kilometrů.

O výkonu automobilka mlčí, slibuje pouze zrychlení z nuly na stovku pod 7 sekund. A především se chlubí kombinovanou spotřebou 3,8 l/100 km - jde samozřejmě o hodnotu dosaženou v testovacím cyklu Evropské unie, spotřeba v "reálném světě" bude zcela jistě odlišná, horší. Uvedený údaj totiž počítá s dokonale efektivním a pravidelným využíváním čistě elektrického pohonu.

I když na fotografiích koncept vypadá, že je připravený k okamžité výrobě, podle zdrojů z BMW se v nejbližších měsících s produkcí hybridní X5 nepočítá. Ale kdo ví, mnichovská automobilka nás v poslední době překvapila už několikrát…