„Bude to v noci, kdy je doprava minimální," řekl Joukl. Podle něj se ještě dále jedná o stanovení objízdné trasy pro komunikaci, která v současné době vede přes most. O konečné trase objížďky rozhodne příslušný stavební úřad. Podle starosty obce Smrčná Josefa Nechvátala však zřejmě objížďka nebude nutná. „Přes most vede takzvaná cesta pro plnění funkce lesa, jezdí po ní jen účelová vozidla vlastníků lesa nebo cyklisté. Mohou využívat nedaleký asi 300 metrů vzdálený podjezd pod dálnicí," řekl Nechvátal.

Most by měl být podle Joukla nahrazen. Uzavřený úsek by se podle návrhu měl objíždět přes Humpolec a po I/34 do Havlíčkova Brodu, poté bude doprava vedena po silnici I/38 a na D1 se opět napojí na exitu 112 Jihlava.

Přípravné práce na silnici začnou v pátek 7. května. Od 06:00 do 15:00 bude ve směru na Prahu uzavřen stoupací jízdní pruh a od 15:00 silničáři zavřou levý jízdní pruh, do něhož se postupně převede provoz v opačném směru. Pravý a stoupací pruh směrem na Prahu by v tuto dobu měly být podle ministerstva dopravy v provozu. V opačném směru na Brno nebude provoz v pátek omezen až do 19:00, kdy se celý jízdní pás až do sobotních 20:00 uzavře a doprava se přes dělicí pás přesune do jednoho pruhu v protisměru.

Rekonstrukce dvou úseků dálnice na Vysočině začala 9. května. Tam, kde se pohybují stavbaři, se zatím nestala vážná nehoda. Nebyly tam ani výrazné kolony.

U Jihlavy se opravuje dálnice mezi sjezdy na 104. a 112. kilometru. Ve směru na Prahu pokračují práce na provizorním rozšíření dálnice, které potrvají do poloviny června. Ve směru na Brno dělníci opravují odstavný pruh, což potrvá do konce května. Rychlost je snížená na 80 kilometrů v hodině.

V druhém opravovaném úseku D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší (153. až 162. kilometr) se dopravní omezení nebude měnit do 10. července. Ve směru na Prahu i v tomto úseku pokračují práce na provizorním rozšíření dálnice, řidiči tam jezdí sníženou rychlostí dvěma zúženými pruhy. Směrem na Brno u Velké Bíteše žádná dopravní omezení nejsou.

Dálnice D1 je asi deset let za svou životností. Na opravy je připraveno 21 úseků od Mirošovic na 21. kilometru po exit Kývalka na 182. kilometru. Oprava potrvá několik let a přijde asi na 14 miliard korun.