Pololetní provozní zisk automobilky vzrostl meziročně o 71 procent na 1,66 miliardy švédských korun (SEK, 4,8 miliardy Kč). Společnost, kterou od roku 2010 vlastní přední čínský výrobce automobilů Geely, uvedla, že ke zlepšení jí dopomohla zejména silná poptávka v Evropě.

Tržby jednoho z největších švédských zaměstnavatelů posílily za prvních šest měsíců roku na 75 miliard korun z 67 miliard SEK ve stejném období loňského roku. Výrazný nárůst v Evropě více než nahradil slabší prodej v Číně a Severní Americe.

Šéf Volva Hakan Samuelson uvedl, že v celém tomto roce čeká rovněž výrazné zvýšení ziskovosti. Volvo si stanovilo cíl zvednout prodej do roku 2020 na 800 000 vozů ročně, tedy na téměř dvojnásobek nynějšího odbytu. Sází přitom na pokračující rychlý růst na čínském automobilovém trhu, který je největší na světě. Oslabování čínské ekonomiky však vyvolává pochyby o možnostech takového růstu.

Na zvýšení ziskovosti by měla mít výrazný podíl zejména nová generace modelu velkého SUV XC90. Volvo předpokládalo, že v letošním roce prodá 50 tisíc vozů, jenže už teď registruje 57 tisíc objednávek. Navíc 76 procent kupců volí vůz v nejvyšší výbavě Inscription, která na českém trhu startuje na částce 1 633 000 Kč.

Test nového Volva XC90 si můžete přečíst zde.

Zhejiang Geely Holding Group koupila Volvo Car od amerického Fordu za 1,8 miliardy dolarů (dnešních asi 44 miliard Kč) a slíbila, že do něj bude investovat miliardy dolarů. Ford koupil Volvo Car v roce 1999 za 6,5 miliardy dolarů od švédské skupiny Volvo, která se od té doby soustřeďuje na výrobu nákladních vozů.