Dovoz starších ojetin má podle tajemníka svazu Pavla Tunkla negativní vliv na obnovu tuzemského vozového parku, který s průměrným stářím přes 14 let patří k nejstarším v Evropě. Zhruba 65 procent ze 4,7 milionu vozidel je starších deseti let. V EU je průměrné stáří aut 8,3 roku a nad deset let je zhruba třetina aut.

"Vozidel starších deseti let máme dvakrát více, než je průměr v EU," dodal Tunkl. Podle něj v Česku stále jezdí 760.000 aut bez katalyzátoru. Ty sice v průměru najedou jen 1800 km ročně, ale přitom vyprodukují třetinu škodlivých emisí. "Pokud bychom vyřadili 80 procent vozidel bez katalyzátoru, tak se nám průměrné stáří vozového parku sníží na 11,5 roku," podotkl.

Nejvíce dováženou značkou ojetých aut byla od ledna do června Škoda s 12.442 vozy. Proti loňsku se dovoz škodovek z druhé ruky zvýšil o tři procenta. Podobně vzrostl import i u druhé značky VW na 8586 aut. Naopak u Fordu klesl dovoz ojetých aut o 13 procent na 8546 vozů. U VW a Fordu počet importovaných ojetin převýšil množství prodaných nových vozů. Podobné to bylo i u luxusních značek, majitelé například zaregistrovali 29 ojetých Ferrari, zatímco nových se prodalo 16.

Tuzemský trh s novými vozy se v pololetí kvůli ekonomické recesi potýkal s poklesem o 14 procent na 80.818 vozů. V samotném červnu kvůli povodním a loňskému vysokému odbytu prodej klesl o pětinu.