V současné době jde skutečně o krok, který je potřeba ocenit. Manuály totiž ze sportovních aut pomalu mizí, výrobci je čím dál častěji nahrazují automatickými převodovkami s možností ručního řazení páčkami u volantu.

V případě Aston Martinu V12 Vantage S je zástavba manuálu o to zajímavější, že jde sice o nejmenší model v nabídce značky, ale současně s obrovským a tak trochu historickým motorem - totiž s atmosféricky plněným dvanáctiválcovým motorem. A právě takové agregáty se ze sportovních aut ztrácejí - ve prospěch menších přeplňovaných jednotek.

Aston Martin V12 Vantage S.

Britská novinka tedy jde proti času a aktuálním trendům.

Výrobce tuto skutečnost navíc potvrdil také netradičně "poskládanou" ručně řazenou převodovkou. Sedmistupňový manuál má jedničku řazenou doleva a dolů. V angličtině pro tuto koncepci existuje hezký termín "dog-leg", což česky znamená "psí noha". Smyslem tohoto uspořádání je rychlejší řazení mezi dvojkou a trojkou (jsou v přímé dráze), tedy rychlostmi, které se nejčastěji uplatňují na závodních okruzích.

Aston Martin V12 Vantage S.

V minulosti se "psí noha" ale objevovala i u produkčních aut. Často šlo o sportovní verze a převodovka měla zdůraznit jejich vztah k závodním speciálům. Dnes s největší pravděpodobností manuál s řazením jedničky vlevo dolů žádný sériově vyráběný vůz nemá.

Kromě zvláštní koncepce pak převodovka zaujme i systémem AMShift, který umí automatické meziplyny. Jde však vypnout, což puristé jistě ocení.

Dvanáctiválec o objemu 6,0 litru v modelu Vantage S dává 573 koní (421 kW) a 620 Nm, zrychlení z klidu na stovku zabere pouhé 3,9 sekundy. Maximální rychlost činí 330 km/h.

Novinka do prodeje zamíří ve třetím čtvrtletí příštího roku, cenu zatím Aston Martin neprozradil. Jistě ale nebude nízká…