Nové provedení modelu R8 s atmosferickým desetiválcem automobilka představila na konci února a už v té době potvrdila také příchod čistě elektrické verze.

Její bližší prozkoumání prozradí, že se od klasické varianty dost liší i vzhledově. Vůz dostal například aerodynamicky efektivnější kola z karbonu - jsou "plnější" a paprsky jsou na nich ztvárněny jen graficky. Jiné je také žebrování na náraznících, přibyl otvor v kapotě, částečně zaslepená čelní maska a změnil se i zadní spoiler.

Audi R8 e-tron.

Výsledkem úprav je lepší aerodynamika, součinitel odporu vzduchu činí 0,28. 

Sportovní elektromobil pohání dva elektromotory, každý s výkonem 230 koní (170 kW). Celkový výkon pak dělá 460 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 920 N.m.

Energii vůz čerpá z lithium-iontových baterií s kapacitou 92 kWh, které si Audi vyrobilo samo. Akumulátory jsou uloženy ve středovém tunelu a za sedadly a přestože kvůli nim narostla hmotnost na 1840 kilogramů, R8 e-tron je hodně rychlý.

Audi R8 e-tron.

Z klidu na stovku totiž zrychlí jen za 3,9 sekundy a umí jet 210 km/h - maximálka však může být posunuta až na 250 km/h.

Zajímavě vypadá také dojezd na plně nabité baterie: výrobce udává až 450 kilometrů, což je na tak výkonný elektromobil slušná hodnota. Ale uvidíme, jaká bude skutečnost.

Audi R8 e-tron také dostalo novou technologii dobíjení, která zvládne stejnosměrný i střídavý proud a energii v akumulátorech doplní za dvě hodiny.

Audi R8 e-tron.

Prodej elektrického sporťáku bude zahájen ještě letos, cena dosud nebyla oznámena.