Ale závod ve floridském Homesteadu nedopadl vůbec podle jeho představ. Spolu s Terrym Borchellerem měl s prototypem BMW/Riley útočit na přední příčky. Američan dostal stroj postupně až na páté místo. Jenže pak přišel trest průjezdu boxy a propad na čtrnáctou pozici.

To však měl být ten nejmenší problém. Oba piloti začali zjišťovat náhlý úbytek výkonu jejich stroje. „Začal se nám uvolňovat šroubek, který drží lanko u plynového pedálu, takže nám to postupně dávalo míň a míň plynu,“ popsal Enge příčinu zpomalení.

Výsledkem bylo stále pomalejší a pomalejší auto.

„Když jsem do vozu sedl já, jel jsem tak na 75% plynu a závod jsem dokončoval tak na polovině. Dokonce jsem před sebe pouštěl i vedoucí auta nižší třídy GT, abych se jim se svým lunochodem nepletl v boji o vítězství ve třídě a boji o titul. Závod to byl náročný, protože bylo šílené vedro,“ sdělil jezdec stáje Alegra Motorsports.

Nakonec česko-americký pár doklopýtal na 12. příčce. „Rozhodně jsem chtěl ukázat víc, ale snad budu mít ještě možnost příští rok v lednu při 24h v Daytoně,“ dodal Tomáš Enge, který patří mezi vyhlášené specialisty na vytrvalostní závody.

Výsledky: 1. Barbosa, Haywood (Port., USA/Porsche Riley), 2. Pruett, Rojas (USA, Mex./Lexus Riley), 3. Negri, Patterson (Braz., USA/ Ford Riley) všichni, …12. Enge, Borcheller (ČR, USA/BMW Riley) všichni 100 kol.