Nové označení odkazuje na slavná Ferrari minulosti, konkrétně na modely 330 GTC a 250 GT Berlinetta Lusso, kterým se chce novinka přiblížit kombinací elegance a výkonu. Číslovka 4 pak upozorňuje na čtyřmístný interiér.

Vzhled auta se s faceliftem proměnil docela výrazně, jmenovat lze nová světla, upravenou linii střechy, odlišné nárazníky, jinak tvarovanou masku chladiče či přepracovanou záď. Změny prý zlepšily také aerodynamiku.

Ferrari GTC4Lusso.

V interiéru se objevuje velký 10,25palcový displej s novým multimediálním systémem a takzvaný Dual Cockpit, jehož součástí je obrazovka před spolujezdcem, na níž se zobrazují například aktuální rychlost a otáčky motoru. Ferrari si pohrálo také s tvarem tlačítek a přichystalo i nový volant.

Pod kapotou pak zůstává atmosféricky plněný dvanáctiválec o objemu 6,3 litru. Ve srovnání s předchůdcem je však výkonnější, nově nabízí 690 koní (507 kW, dříve 486 kW/661 k) a poskytuje i vyšší točivý moment - jeho maximum 697 Nm (dříve 683 Nm) je k dispozici v 5750 ot/min.

Ferrari GTC4Lusso.

GTC4Lusso zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,4 sekundy, tedy o 0,3 sekundy dříve než FF. Nejvyšší rychlost zůstává na 335 km/h.

Vůz si i po modernizaci ponechal unikátně řešený - a poměrně komplikovaný - pohon všech kol. Byl prý však přepracován. Výrobce jej nově nazývá 4RM-S, přičemž písmeno S odkazuje na systém natáčení zadní nápravy. Tuto výbavu doplňuje elektronicky řízený diferenciál a adaptivní tlumiče.

Veřejnosti se Ferrari GTC4Lusso poprvé ukáže už příští týden na přehlídce u Komského jezera.