Dohoda z přelomu roku ukončila více než rok dlouhá jednání s americkým odborovým svazem UAW. Napjaté rozhovory s odboráři podkopávaly snahy šéfa Fiatu Sergia Marchionneho o plné propojení zdrojů obou firem. Marchionne se chce s pomocí Chrysleru zbavit ztrát automobilky v Evropě prostřednictvím sdílení technologií, financí a dealerských sítí.

Fiat zaplatí zaměstnaneckému fondu VEBA propojenému s UAW za zbylý podíl 3,65 miliardy dolarů; z toho samotný Fiat dá ze své hotovosti 1,75 miliardy dolarů a zbytek poskytne Chrysler formou mimořádných dividend. Chrysler se navíc zavázal, že po uzavření dohody fondu vyplatí dalších 700 milionů dolarů.

Chrysler musel v roce 2009 požádat o bankrotovou ochranu a firmu zachraňovala vláda. Později získal pětinový podíl a kontrolu nad vedením podniku Fiat a svůj podíl postupně navýšil až na 58,5 procenta. Podle dohody z roku 2009 měl Fiat opci na koupi zbylých akcií, které vlastnil fond VEBA, ale obě strany se dlouho nedokázaly dohodnout na ceně.