Pro připomenutí: Vignale bývalo designerským studiem v Turíně, které je dokonce podepsané pod vzhledem Tatry 613. V roce 1974 však zaniklo, nyní se vrací alespoň ve formě jména pro luxusní program automobilky Ford. Jeho designeři se podle automobilky nechávají inspirovat nábytkářskými a módními trendy.

Koncept S-MAX Vignale zřetelně vychází ze studie nové generace tohoto rodinného MPV, kterou Ford ukázal na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Liší se však například jedenadvacetipalcovými koly, chromovanými kryty vnějších zpětných zrcátek, výraznější maskou nebo speciálním odstínem laku "Milano Grigio". Koncovky výfuků, rámečky ventilačních otvorů a spodní část přídě jsou nalakované odstínem "Dark Rose Grey".

Ford S-MAX Vignale.

Interiér je laděn do tmavších tónů. Kůže se táhne od palubní desky okolo skleněné střechy až k zavazadlovému prostoru, zaujme také ruční prošívání nitěmi s perleťovým efektem. Palubní desku zdobí hliníková lišta s vyraženým vzorem tkané textilie a panel nad středovým displejem nese hliníkový nápis Vignale.

Ford S-MAX Vignale.

Na sedadlech - čalouněných kvalitní měkčenou kůží - se objevuje variace dekorativního prošívání, jež našlo uplatnění už v modelu Mondeo Vignale. Přední sedadla a vnější sedadla ve druhé řadě jsou opatřena šestiúhelníkovým vzorem. Po jeho okrajích se táhne vzor s motivem čtverců, který nalezneme i na prostředním sedadle ve druhé řadě a středové loketní opěrce mezi předními sedadly. Středy sedadel jsou zvýrazněny silnou tmavě červenou nití, zatímco při okrajích použili designéři Fordu světlejší odstín prošívání.

Ford S-MAX Vignale.

Výbava vozu obsahuje mimo jiné pokročilý systém komunikace mezi automobily, dokovací stanice na tablet pro cestující na sedadlech ve druhé řadě nebo flexibilní systém sedadel.

I když Ford o voze mluví jako o konceptu, už potvrdil jeho výrobu. Nejprve se však začne prodávat Mondeo Vignale, dojde k tomu už příští rok, S-MAX Vignale dorazí na trh krátce poté.

Auto s osobním manažerem

Kromě odhalení studie S-MAX Vignale Ford v Miláně rovněž naznačil vizi souvisejících služeb, vystavuje zde i kolekci doplňků Vignale. Její součástí je mimo jiné cestovní taška, která získala ocenění iF Design.

Příslušenství Vignale.

Podle Fordu se asi polovina jeho "velkých" evropských modelů prodává ve vyšších stupních výbavy. Deset až patnáct procent zákazníků přitom vyžaduje ještě vyšší úroveň výbavy i služeb. Průzkumy Fordu také naznačují, že třetina zákazníků prémiových automobilových značek považuje vysokou úroveň osobní péče za jeden z hlavních rozdílů mezi masovými a luxusními značkami. Vyplynulo z nich i poznání, že chování a schopnosti personálu mají rozhodující vliv na spokojenost zákazníka. Vzhled showroomu a pohostinnost jsou pak dva ze tří faktorů nejvíce ovlivňujících vnímání značky.

Ford proto každému zákazníkovi programu Vignale přidělí speciálně vyškoleného manažera, jenž zajistí všechno potřebné ohledně poprodejních služeb. Automobilka také zajistí i dopravu vozu na plánovanou údržbu a zpět. Zákazník tedy nebude ztrácet čas cestou do servisu.

Koncept Ford Mondeo Vignale.

Už dříve Ford naznačil, že součástí služeb může být také doživotní mytí vozu zdarma nebo pozvánky na speciální akce. Při přebírání nového vozu mohou zákazníci očekávat uvítání od ředitele zastoupení, jménem označené kontaktní místo a dokumentaci připravenou v kožené tašce. Exkluzivní služby však Ford chystá i mimo automobilový sektor. Příkladem může být VIP letecké cestování s dopravou zákazníka na letiště, odděleným odbavením i bezpečnostní kontrolou a přístupem do exkluzivních salónků. 

U vybraných prodejců značky Ford – převážně v metropolitních oblastech – vzniknou také speciální „salonky Vignale". Program bude v Evropě spuštěn během roku 2015.