Už obchodní název motorizace naznačuje, jaký je její hlavní smysl. Chlubí se totiž nízkými emisemi, Ford udává hodnotu 99 gramů oxidu uhličitého na kilometr jízdy.

Tomu odpovídá i nízká normovaná spotřeba, v kombinovaném cyklu má činit jen 4,3 litru benzínu na 100 kolometrů. Díky tomu jde o nejúspornější zážehovou jednotku v ceníku současného Focusu. Motoru v tom pomáhá několik úprav, které známé i z dalších "zelených", tedy ekologicky zaměřených, automobilů.

Lepší aerodynamiku například podporuje zakrytovaný podvozek a aktivní uzavírání mřížky chladiče, kola jsou obuta do pneumatik s nízkým valivým odporem a pětistupňová převodovka má "delší" rychlostní stupně. Samozřejmostí je systém Stop-Start.

Výkon a dynamické schopnosti zůstávají stejné jako v případě slabší verze běžného litrového EcoBoostu. Tříválec tedy produkuje 100 koní, točivý moment dosahuje hodnoty 170 N.m. Na stovku se dostane za 12,5 sekundy, maximální rychlost činí 185 km/h. 

Ford Focus 1.0 EcoBoost 99 g se prodává nejméně za 354 990 korun, oproti méně "přírodě nakloněnému" sourozenci je tedy o 15 tisíc dražší.

Výbava Trend pak zahrnuje například šest airbagů, manuální klimatizaci, rádio s CD přehrávačem, dálkovým ovládáním, 6 reproduktory a vstupem USB, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, kožený volant, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka či šestnáctipalcová ocelová kola s aerodynamické kryty.