V roce 1966 Ford GT40 Mark II čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans zcela ovládl. Nejenže si vůz řízený dvojicí Bruce McLaren a Chris Amon dojel pro vítězství, další dvě auta obsadila také druhou a třetí příčku. 

A také odstartoval mimořádně úspěšnou šňůru - Ford GT40 pak totiž v Le Mans zvítězil i v letech 1967, 1968 a 1969. Není tedy divu, že Ford na rok 1966 rád vzpomíná.

Výroční edice nového supersportu GT se jmenuje jednoduše '66 Heritage Edition a inspiraci závodními speciály prozrazuje zejména nápadným číslem 2 na přední kapotě a dveřích.

Ford GT ’66 Heritage Edition.

Výběr laku pak automobilka nechává na zákaznících stejně jako kdysi u průkopnického Modelu T. "Můžete mít vůz v jakékoliv barvě, jen když bude černá," říkal tehdy zakladatel firmy Henry Ford. U Fordu GT '66 Heritage Edition je to vlastně stejně - i když se klient alespoň může rozhodovat mezi černou matnou a černou lesklou.

Vzhled pak oživují také stříbrné pruhy, aerodynamické doplňky z uhlíkových vláken a 20palcová hliníková kola se specifickým designem.

V interiéru najdeme karbonové sedačky čalouněné tmavou kůží, zlaté detaily a stejně jako u závodního auta z roku 1966 také kůží potažený volant a modré bezpečnostní pásy.

Ford GT ’66 Heritage Edition.

A chybět pochopitelně nemůže štítek s výrobním číslem vozu. O novinkách v oblasti techniky výrobce mlčí. Pokude ale bude stejná jako u klasického GT, lze se spolehnout na dvakrát přeplňovaný 3,5litrový šestiválec s výkonem přes 600 koní, který spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Ford upozorňuje, že aut v edici '66 Heritage vznikne jen omezené množství, počet však neupřesňuje. Neznámá je zatím i cena.