Ford si totiž budoucí majitele vybere sám, podobně jako to dělá například Ferrari. A bude při tom postupovat poměrně důkladně.

V příštích dnech či týdnech automobilka spustí online proces v podobě přijímání jakýchsi "přihlášek". Přesněji řečeno potenciálním kupců poskytne dotazníky, které zájemci o Ford GT budou muset vyplnit.

Výrobce se bude ptát například na to, jak často dotyčný plánuje s autem jezdit, kolik vozů od Fordu dosud vlastnil nebo dokonce na to, jak moc je aktivní na sociálních sítích.

Ford GT.

Na základě odpovědí pak Ford vyhodnotí, zda si "žadatel" vytoužené auto skutečně zaslouží. Důvodů poněkud komplikovaného prodejního procesu je několik. Především Ford nechce, aby nová "gétéčka" skončila u překupníků, kteří by pak vozy se ziskem přeprodávali dál.

Vybraní majitelé se dokonce budou muset smluvně zavázat, že po jistou, zatím neupřesněnou dobu, vůz neprodají.

Dalším cílem je snaha, aby auto dostali lidé, kteří s ním budou opravdu jezdit, takoví, kteří jej okamžitě neschovají do garáže. Ford prostě chce, aby byl vůz hodně vidět.

Ford GT.

Cena zatím nebyla zveřejněna, mluví se však o částce přesahující 400 tisíc dolarů (v přepočtu asi 10 milionů korun). I tak se Ford chlubí, že zájem o nové GT je enormní. Někteří zájemci prý dokonce manažerům automobilky nabízeli bianko šek, pokud zařídí, že se první vozy dostanou do těch "správných rukou".

Tito lidé však tedy zřejmě budou mít smůlu. A Ford GT plánovanou roční produkcí pouhých 250 exemplářů se stane opravdu vzácným kouskem pro skutečné nadšence.

Ford GT.

Ty pak samozřejmě potěší i výkon. Novinku už sice nepohání osmiválec, Ford sáhl pouze po 3,5litrovém šestiválci, jenže ten má dvě turba a poskytuje výkon přes 600 koní. Supersport je navíc postaven z lehkých materiálů, zejména z hliníku a karbonových vláken, takže se má chlubit výborným poměrem výkonu k hmotnosti.