Focus stojí na nové platformě C2, což znamená vyšší torzní tuhost, lepší odolnost při nárazu, ale i rozvor natažený o 53 milimetrů. Díky tomu se zvětšil prostor pro zadní cestující a základní objem kufru činí 375 litrů u hatchbacku a 608 litrů u kombi. Kromě dvou pětidveřových provedení (hatchback a kombi) dorazí Focus na některé trhy také jako čtyřdveřový sedan.

Rozměry zatím k dispozici nemáme.

Lehčí karoserie a nová provedení

Karoserie s novým a uhlazenějším vzhledem je oproti dodělávající verzi aerodynamičtější a koeficient aerodynamického odporu činí jen 0,273. Zároveň se inženýrům Fordu podařilo srazit hmotnost v závislosti na provedení až o 88 kilogramů, čímž se spotřeba a emise obecně snížily o 10 %.

Když už jsme u těch provedení a verzí, základem jsou výbavové stupně Trend a Titanium, ale nechybí ani speciální modely. ST-Line přihazuje sportovního ducha, červené prošívání interiéru a doplňky s karbonovým vzhledem, Vignale hraje na luxusní strunu výběrem dřeva nebo kůže a Active přichází s vnějším oplastováním a vyšší světlou výškou.

Lepší výbava v příjemnějším balení

Celkově se prý úroveň interiéru pozvedla a to díky novým měkčeným materiálům a lepšímu zpracování. Krom toho samozřejmě nechybí ani očekávatelné technické vychytávky jak ze světa zábavně-informačních systémů, tak z kategorie bezpečnostních asistentů.

Ford přihazuje třeba adaptivní tempomat s funkcí automatického popojíždění v koloně, rozpoznávání dopravních značek, adaptivní vedení v pruhu nebo prediktivní světlomety, přisvětlující do zatáček podle značek před nimi.

Dále je možné Focus vybavit například navigací, adaptivními tlumiči, head-up displejem, ovládáním víka kufru „kopnutím“ pod nárazník, audiosystémem B&O Play a dalšími prvky. Další nezbytností je dnes i konektivita s mobilními telefony se systémy Android a iOS.

Na benzín jedině tříválce

Pod kapotu lze volit mezi benzínovými a naftovými motory, přičemž z benzínových jednotek nabízí Ford výhradně tříválce. Základní litr 1.0 EcoBoost je k mání s výkony 100 a 125 koní (74 a 92 kW), silnější 1.5 EcoBoost potom s výkony 150 a 182 koní (110 a 134 kW). Oba tříválce jsou nově vybaveny také technologií odpojování válce při nízké zátěži. Během 14 milisekund umí motor odpojit jeden z válců a šetřit tak palivo.

Naftové motory jsou čtyřválcové a jedná se o jednotky 1.5 a 2.0 EcoBlue. Menší provedení je nabízeno s výkonem 95 a 120 koní (70 a 88 kW), větší potom s výkonem 150 koní (110 kW).

Všechny motory jsou standardně k mání se šestistupňovým manuálem, ovšem s výjimkou dvou nejslabších motorizací lze objednávat také osmistupňový automat s měničem.

Výroba nového Focusu bude probíhat v německé továrně v Saarlouis a prodeje u nás startují v červenci letošního roku. K dispozici už je také první cena, a sice 359 990 korun.