Pro mnoho majitelů poslední generace Fordu Focus RS není vlastnictví schopného hot hatche s výkonem 350 koní (257 kW) a pohonem všech kol zrovna takovou idylkou, jakou si představovali. Model totiž trápí technické problémy, které na internetu popisuje stále více lidí.

Vždy jde přitom o stejné příznaky, kdy začíná chod motoru nevyrovnaným studeným volnoběhem, pokračuje nahodilým rozsvěcením kontrolky motoru a občasným vynecháním zápalu. Hlavním poznávacím znamením vadných Focusů RS je pak hustý bílý kouř linoucí se výfuku.

Ford nyní potvrdil, že zejména u prvních vyrobených kusů modelu může motor spotřebovávat chladicí kapalinu. Problémem má být u 2,3litrového čtyřválce spíše deformace bloku motoru, než samotné hlavy nad ním či nefunkčního těsnění, jak se dříve spekulovalo. Při studeném motoru pak mezi hlavou a blokem vznikají netěsnosti, čímž chladicí kapalina proniká do spalovacího prostoru.

Automobilka říká, že problémy se vyskytují často u vcelku nových vozů, které ještě nenajely ani 10 tisíc kilometrů. Prozatím ovšem Ford nezmínil, jak bude situaci řešit a jestli nakonec proběhne pro Focusy RS svolávací akce.

U několika zákazníků přitom Ford již motory vyměnil v rámci záruky. Nové motory mají být vyrobeny již dle posledních specifikací a zmíněnými problémy by neměly trpět.

Majitelé Fordů Mustang, které jsou vybaveny stejnými, ale jinak naladěnými čtyřválci o objemu 2,3 litru se však nemusí obávat. V jejich vozech jsou prý totiž bloky motorů vyrobeny z jiného typu slitiny, přičemž obdobné problémy nebyly u Mustangů doteď zaznamenány.