Značka Vignale není ve světě automobilismu neznámým pojmem, jmenovalo se tak někdejší designerské studio v Turíně, které je dokonce podepsané pod vzhledem Tatry 613. V roce 1974 však zaniklo, nyní se vrací alespoň ve formě jména pro luxusní program automobilky Ford.

Koncept Ford Mondeo Vignale.

Ford se rozhodl představit novou koncepční studii Ford Mondeo Vignale rovnou jako čtyřdveřový sedan i kombi. Oba vozy se pyšní dvacetipalcovými koly z lehkých slitin, označením „Vignale", chromovanými klikami dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek, jemným výpletem masky, speciálním designem předního nárazníku i mlhových světlometů a exkluzivním lakem „Nocciola".

V interiéru najdeme jemnou kůži, a to nejen na sedadlech, ale také na volantu, palubní desce, středové konzole, dveřních výplních a loketní opěrce mezi sedadly. Atmosféru dotvářejí ozdobné lišty na prazích a luxusní koberce s vysoce kvalitním lemováním. Integraci chytrých telefonů umožní systém Ford SYNC s rozhraním MyFord Touch a připojením Wi-Fi. 

Vybraní prodejci Ford nabídnou speciální program Vignale i s netradičními službami, vize poprodejní péče zahrnuje dopravu vozu od zákazníka do servisu a zpět, doživotní mytí vozu zdarma nebo pozvánky na speciální akce. Při přebírání nového vozu mohou zákazníci očekávat uvítání od ředitele zastoupení, jménem označené kontaktní místo a dokumentaci připravenou v kožené tašce.

Koncept Ford Mondeo Vignale.

Exkluzivní služby však Ford chystá i mimo automobilový sektor. Příkladem může být VIP letecké cestování s dopravou zákazníka na letiště, odděleným odbavením i bezpečnostní kontrolou a přístupem do exkluzivních salónků. Inspiraci výrobce našel rovněž v bankovních a finančních službách, kde se lze setkat s osobními bankéři, věrnostními programy a partnerskými nabídkami od hotelových řetězců, restaurací a podobně.

Program Ford Vignale bude spuštěn v roce 2015, nejprve pro Mondeo sedan a kombi. Následovat však budou i další modely. Ford takto reaguje na sílící trend služeb šetřících čas zákazníků i na rostoucí poptávku po luxusních produktech. Více než polovinu všech velkých vozů Ford prodávaných v Evropě dnes tvoří modely ve vyšších stupních výbavy.