Automobilka svůj momentálně vyvíjený systém s názvem Fully Assisted Parking Aid nedávno veřejně představila ve svém zkušebním areálu v belgickém Lommelu.

Jeho princip je jednoduchý. Automobil pomocí ultrazvukových senzorů nejprve sám najde dostatečně velké parkovací místo, na což upozorní řidiče, ten pak vyřadí na neutrál a má dvě možnosti: buď zmáčkne tlačítko a zaparkuje společně s vozem, nebo vystoupí a využije dálkový ovladač. V obou případech je nutné tlačítko držet po celou dobu manévru - to pro případ, kdyby bylo nutné parkování z nějakého důvodu náhle přerušit.

Zdroj: Youtube

A funguje to i obráceně. Pokud řidič například nemůže pohodlně nastoupit (třeba kvůli úzké mezeře mezi jeho a vedlejším autem), opět stačí vytáhnout dálkový ovladač, držet konkrétní tlačítko, nechat Forda vyparkovat a pak v klidu usednout za volant.

Systém přitom využívá a kombinuje už dnes dostupné technologie, především parkovacího asistenta, který však v současné podobě umí v podstatě "jen" točit volantem - řazení, zrychlování a brzdění je stále na řidiči. Proto ve Fordu naučili vůz ovládat i automatickou převodovku Powershift a brzdy.

Fully Assisted Parking Aid je zatím stále ve fázi vývoje a testování, ale už brzy by se měl objevit i v sériově vyráběném automobilu. Uvidíme, jestli bude Ford první, podobnou technologií se totiž už pochlubily také automobilky Volkswagen a Volvo.