Alespoň to britskému magazínu Autocar řekl šéf evropského vývojového oddělení Joe Bakaj. Podle něj značně tříválcová ofenziva, jakmile se dostane do prodeje nový hot hatch Ford Fiesta ST – tedy někdy v příštím roce.
Právě u tohoto modelu se poprvé objeví 1,5litrový tříválec EcoBoost, který má funkci vypnutí jednoho válce při malé zátěži. Ve Fiestě ST je přeplňovaný motor naladěn na 200 koní (147 kW) a 290 Nm točivého momentu.

Nová jednotka tak doplní stávající litrové tříválce EcoBoost a společně mají být tyto agregáty v Evropě nasazeny napříč celou modelovou řadou. Bakaj tvrdí, že tříválce budou nakonec nejrozšířeněji prodávanými motory v nabídce Fordu. Také aby ne, když jimi nahradí větší motory.
Tříválce by se měly dostat i do větších modelů, určitě se objeví třeba v Mondeu. Další zvýšení objemu a výkonu nové patnáctistovky prý ale velice pravděpodobně nenastane.

Bakaj totiž zmínil, že Ford nemá zapotřebí vytvářet stále výkonnější auta, když se zaměří na snižování jejich hmotnosti.
Tříválce v Evropě doplní i nová desetistupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem, která se poprvé objeví v modernizovaném Fordu Mustang.