Ford oznámil, že vedení i zaměstnanci se dohodli na zrušení nákladných nočních směn, zvýšení flexibility pracovní doby a převedení práce od dodavatelů na Ford. Automobilka díky tomu očekává v období let 2017 až 2021 celkové úspory 400 milionů USD (8,1 miliardy Kč).

Ford by chtěl vrátit své evropské aktivity do zisku v roce 2015 a doufá, že opatření vztahující se k jeho závodu v Kolíně nad Rýnem, kde se vyrábí hatchback Fiesta, mu pomohou k tomu, aby zůstal trvale ziskový. Automobilka je v Evropě ztrátová od roku 2011. Fiesta je nejprodávanějším modelem Fordu v Evropě.

Ford plánuje najmout také v Kolíně do svého vývojového centra 500 techniků. V Kolíně je jedna ze dvou německých továren Fordu a má zhruba 4100 zaměstnanců.

Dohoda končí měsíce nejistot pro zaměstnance v Německu. Média již dříve upozorňovala, že Ford by mohl přesunout výrobu nové Fiesty do levného Rumunska, kde v současnosti v závodě ve městě Craiova má 3600 zaměstnanců a vyrábí tam model B-Max.

Podle německého ekonomického institutu IW průměrná hodinová mzda v německém zpracovatelském průmyslu v roce 2012 činila 36,98 eura (1015 Kč). V Japonsku to bylo 29,56 eura, v USA 25,87 eura a v Rumunsku jen 3,78 eura.

Ford již v roce 2013 zavřel dva menší výrobní závody ve Velké Británii a plánuje do konce letošního roku zavřít montážní závod v belgickém Genku. Celkem tak podle agentury Reuters sníží počet zaměstnanců o 5700.