Focus Electric má být předvojem nové řady elektrifikovaných modelů Ford pro Evropu. Během příštího roku se k němu přidá plug-in hybrid C-MAX Energi a zanedlouho poté bude následovat nové Mondeo Hybrid.

Nový Focus Electric byl vyvíjen jako globální model v duchu One Ford. Elektromotor o výkonu 105 kW, napájený lithium-ion akumulátorem, mu umožňuje vyvinout nejvyšší rychlost 136 km/h. V Americe se Focus Electric vyrábí již od prosince 2011, vozy montované v Saarlouis zamíří k prvním evropským zákazníkům v srpnu letošního roku.

Integrování výroby Focusu Electric do stávající montážní linky v Saarlouis si vyžádalo investice ve výši 16 milionů eur (více než 400 milionů Kč), výsledné řešení však Fordu údajně umožňuje pružně reagovat na vývoj poptávky po novém elektromobilu.

Nový Focus Electric je první elektromobil montovaný v Německu na lince pro velkosériovou výrobu. Má zabudovanou 6,6kW nabíječku, díky které ujede po dvou až třech hodinách nabíjení vzdálenost přibližně 100 km. Při nabíjení ze zdroje s proudem 32 A po dobu tří až čtyř hodin činí akční rádius asi 150 km.

Součástí přístrojové desky Focusu Electric je nové uživatelské rozhraní nazvané SmartGauge, které vypočítává a zobrazuje aktuální dojezd na základě zbývající energie v akumulátoru, řidičského stylu a používání spotřebičů jako klimatizace či audio.

Hnací ústrojí Focusu Electric ukládá rekuperačním brzděním až 95 procent kinetické energie, která se obvykle ztrácí při zpomalování, zatímco inovativní funkce Brake Coach pomáhá řidiči naučit se pozvolnému brzdění, které vrací do akumulátoru více energie.

Cena nebyla oznámena, ve Spojených státech se Focus Electric prodává za 39 200 dolarů, tedy v přepočtu přibližně za 780 tisíc korun.