S odvoláním na zdroje z automobilky to píše britský Autocar. Podle něj by se časem mohla objevit speciální limitovaná edice s potenciálem být nejlépe akcelerujícím sériově vyráběným hatchbackem světa.

V současnosti na vrcholu najdeme dva vozy prémiových německých značek: Mercedes-AMG A 45  s výkonem 381 koní, který zrychlí z klidu na stovku za 4,2 sekundy, a Audi RS 3 se 367 koňskými silami a akcelerací na 100 km/h za 4,3 sekundy (test najdete zde).

Standardní pak Focus RS pohání přeplňovaný 2,3litrový čtyřválec o výkonu 350 koní, na stovku nový hot hatch umí zrychlit za 4,7 sekundy.

Více informací o novém Fordu Focus RS najdete zde.

K lepší dynamice ostřejší verze má automobilce pomoci především odhlečení vozu, motor je totiž prý blízko hranice svých možností a pokud by se ještě nějak výrazněji zvyšoval výkon, bylo by složité ho uchladit.

Hmotnost by mohly snížit například části karoserie z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny, hliníkové díly podvozku či skromnější zvuková izolace. Pomoci má také samosvorný diferenciál na přední nápravě a automatická dvouspojková převodovka, která přece jen řadí rychleji než člověk.

Standardní Focus RS dorazí k prvním majitelům začátkem příštího roku, objednávky však české zastoupení Fordu začalo přijímat už od konce září. Cena startuje na 915 900 Kč.