Automobilka již nedávno oznámila, že přesune výrobu svých novějších modelů z Jižní Koreje do jiných oblastí. Na růst mzdových nákladů v Koreji, která je sedmým největším vývozcem na světě, si stěžují také další automobilky, a to jak zahraniční tak domácí.

GM učinila z Jižní Koreje jedno ze svých hlavních výrobních centrem poté, co v roce 2002 koupila místní zkrachovalou automobilku Daewoo Motors. Země se nyní podílí na celkové výrobě GM, která činí 9,5 milionu vozů ročně, zhruba 20 procenty, z toho více jak 80 procent jde na vývoz.

Mzdové náklady v Koreji v posledním desetiletí prudce vzrostly. Pro zahraniční automobilky problém zhoršuje také růst jihokorejského wonu. Podle údajů Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) celkové náklady na práci v zemi za deset let do roku 2009 stouply o 119 procent. V USA to bylo ve stejném období jen o 40 procent a v eurozóně o 27 procent.

Náklady na výrobu jednoho vozidla GM v Koreji mají letos činit 1133 USD (téměř 22 000 Kč). V ostatních zahraničních divizích mají v průměru činit jen 677 dolarů. Podle zdroje jsou náklady na výrobu v Koreji zhruba stejné jako ve Španělsku a Rusku, a Korea tak nově podle hodnocení GM již spadá mezi země s vysokými náklady na práci.