Nový plynový kombík (test naftového Golfu Variant si můžete přečíst tady) je k dispozici ve všech třech výbavových liniích: Trendline, Comfortline a Highline.

Výbava Trendline zahrnuje mimo jiné rádio Composition Touch s pětipalcovým dotykovým displejem, čtečkou paměťových karet SD a vstupem Aux-IN, dále automatickou dvouzónovou klimatizaci, výškově a podélně nastavitelný tříramenný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, systém rozpoznání únavy řidiče, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, elektronickou ruční brzdu včetně funkce Auto Hold, systém start/stop, 7 airbagů, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu či palubní počítač.

Volkswagen Golf Variant TGI BlueMotion.

Linie Comfortline (od 503 900 Kč) přidává rádio Composition Colour s pětipalcovým barevným displejem, 8 reproduktory a přehrávačem CD, patnáctipalcová kola z lehké slitiny, kůží obšitý volant a hlavici řadicí páky, tempomat s omezovačem rychlosti nebo výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce.

Na vrcholu stojí výbavová linie Highline (od 531 900 Kč), která se od výbavy Comfortline liší rádiem Composition Media s 5,8" barevným dotykovým displejem, přehrávačem CD, vstupem USB a handsfree Bluetooth. Dále zahrnuje například šestnáctipalcová kola z lehké slitiny, multifunkční volant, dekorační osvětlení, mlhové světlomety s funkcí statických světel pro odbočování, sportovní sedadla, dešťový senzor a samostmívací vnitřní zpětné zrcátko.

Pod kapotou vozu pracuje zážehový čtyřválec 1,4 litru o výkonu 110 koní, na výběr je mezi šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Volkswagen Golf Variant TGI BlueMotion.

Tlakové nádrže jsou uloženy pod podlahou v zadní části vozidla a pojmou 15 kg stlačeného zemního plynu, což by při udávané průměrné spotřebě 3,5 kg CNG na 100 kilometrů mělo postačit k překonání zhruba 430 km bez nutnosti doplňovat toto palivo. Při aktuální průměrné ceně CNG 25,50 Kč/kg vychází náklady na jízdu na necelých 90 Kč/100 km, tedy 0,90 Kč/km.

Dojde-li zásoba zemního plynu v oblasti bez možnosti doplnění CNG, přejde motor zcela plynule na spalování benzinu, pro který je vyhrazena standardní palivová nádrž o objemu 50 litrů.

V celé Evropě dochází k intenzivnímu budování plnicích stanic CNG – jejich počet překročil již hranici 4000. Nejvíce plnicích stanic CNG je v provozu v sousedním Německu a v Itálii (v obou zemích více než 900), v České republice, kde obliba CNG výrazně roste, mají motoristé k dispozici 52 veřejných plnicích stanic. Do konce roku zahájí provoz nejméně dalších 45, jen společnost E.ON jich otevře 12.