Tři Němci se postupně snažili svrhnout Lewise Hamitona z trůnu lídra Grand Prix Singapuru formule 1. Pilot McLarenu však jejich tlaku odolal.

"Byl to hodně těžký závod a myslím, že to můžu říct za všechny. Ale jinak to bylo pro mě vcelku jednoznačné," pochvaloval si obhájce titulu.

Cestu k vavřínům mu navíc jeho dva největší soupeři usnadnili tím, že se sami vyřadili. Nejprve Nico Rosberg při výjezdu z boxů přejel bílou čáru, pak Sebastian Vettel jel v depu příliš rychle.

Pro pilota Williamsu i jezdce Red Bullu to znamenalo jediné: trest v podobě průjezdu boxy a ztrátu naděje na vítězství.

Posledním německým bohatýrem tak zůstal nenápadný Timo Glock. Jezdec Toyoty si v poklidu projel pro druhé místo. Stupně vítězů doplnil Fernando Alonso v Renaultu.

Za ním se seřadili tři nejlepší piloti průběžného pořadí MS v pořadí Vettel, Jenson Button a Rubens Barrichello. Pro tým Brawn to znamenalo posílení pozice na čele šampionátu a zvlášť pro Buttona navýšení vedení, byť o jediný bod.

Button jich tři Velké ceny před koncem má 84, Barrichello 69 a třetí Vettel 59.

O pozdvižení se před už startem postaral tým BMW Sauber, který školáckou chybou připravil Nicka Heidfelda o místo ve třetí řadě startovního roštu.

„Když jsme Nickovo auto vážili po kvalifikaci, dostali jsme se kousek pod nejnižší povolenou hmotnost. V důsledku toho musí Nick startovat z boxové uličky. Proto jsme se rozhodli u vozu vyměnit motor i převodovku,“ stálo v komuniké BMW Sauberu vydaném krátce před startem.

Vstup do Velké ceny vyšel díky zařízení KERS nejlépe Hamiltonovi, naopak Vettel nevyužil místo v první řadě a dostal se před něj Rosberg. Dorážel i Alonso, jenže ten se pak dostal do problémů a spadl až na šestou příčku.

Už ve třetím kole přijel do boxů Romain Grosjean, kterého trápily po celý víkend problémy s jeho Renaultem. „Trápily mě brzdy. Nevíme, co se děje,“ potvrdil smutný Francouz krátce po vystoupení z vozu.

V pátém kole dostal lídr Hamilton z boxů příkaz vypnout svůj KERS. Brit však zařízení krátkodobě dodávající dodatečnou rychlost bez problémů využíval dal. Dokonce v následujícím kole zajel do té doby nejrychlejší kolo. Navíc už v osmém kole depo hlásilo, že KERS je absolutně v pořádku.

Po první zastávce v boxech zazmatkoval Rosberg a přejel bílou čáru. Za to posléze následoval jasný trest průjezdu boxy a naděje na první vítězství pro syna mistra světa Keke Rosberga byl ty tam. Naopak Hamilton se po první zastávce v klidu vrátil do vedení.

Ve 21. kole se Adrian Sutil dostal do smyku a zbytečně zbrkle se vracel do závodu. To však nečekal jeho krajan Nick Heidfeld, který si o Force India urazil kolo svého BMW Sauberu. Více štěstí měl viník Sutil, jenže se s monopostem bez předního spoileru dostal do boxů.

Po pěti kolech se začalo zase závodit. Vettel se držel do vteřiny za Hamiltonem a na Brita hodně tlačil. Dokonce ztratil pravé zpětné zrcátko, ale to mu nijak nevadilo.

Všechno se rozseklo při druhých zastávkách v boxech. Jako první tam zamířil Vettel. Svoji snahu přehnal, protože mu pořadatelé v boxech naměřili vyšší rychlost, než povolují pravidla. A podobně jako před ním Rosberg musel za trest projet boxy. Tím se taky prakticky rozhodlo, že o titul se porvou jen oba piloti Brawnu.

Navíc si Vettel urazil kus difuzoru, což negativně ovlivnilo chování jeho vozu.

Černý den Red Bullu podtrhl 16. kol před plánovaným koncem Grand Prix Mark Webber. Australanovy selhala pravá přední brzda, dostal smyk a skončil ve svodidlech. Žluté fáze využil Lewis Hamilton, který okamžitě zajel do boxů a pojistil si pozici lídra.

Po Webberově nehodě se u sesterského Toro Rossa rozhodli raději oba monoposty stáhnout. Do boxů zamířili Jaime Alguersuari i Sébastien Buemi.

Pro boj o titul byla důležitá druhá návštěva v boxech lídra šampionátu Buttona. Brit zvolil dobrou strategii, takže se na trať vrátil těsně před svým pronásledovatelem a parťákem Barrichellem.

V posledních kolech se už na pořadí nic nezměnilo, takže Hamilton mohl slavit dvanácté vítězství v kariéře.

Příští závod se jede už 4. října v Japonsku na okruhu ve Fudži.


Výsledky: 1. Hamilton (Brit./McLaren) 1:56:06,337 hod., 2. Glock (Něm./Toyota) –9,634, 3. Alonso (Šp./Renault) –16,624, 4. Vettel (Něm./Red Bull) –20,261, 5. Button (Brit./Brawn) –30,015, 6. Barrichello (Braz./Brawn) –31,858, 7. Kovalainen (Fin./McLaren) –36,157, 8. Kubica (Pol./BMW Sauber) –55,054, 9. Nakadžima (Jap./Williams) –56,054, 10. Räikkönen (Fin./Ferrari) –58,892, 11. Rosberg (Něm./Williams) –59,777, 12. Trulli (It./Toyota) –1:13,009, 13. Fisichella (It./Ferrari) –1:19,890, 14. Liuzzi (It./Force India) –1:33,502.
Nejrychlejší kolo: Alonso, 1:48,240, 53. okruh.

Průběžné pořadí (po 14 ze 17 závodů):
1. Button 84 b., 2. Barrichello 69, 3. Vettel 59, 4. Webber (Austr./Red Bull) 51,5, 5. Räikkönen 40, 6. Hamilton 37, 7. Rosberg 30,5, 8. Alonso 26, 9. Glock 24, 10. Trulli Toyota 22,5, 11. Massa (Braz./Ferrari) 22, 12. Kovalainen 22, 13. Heidfeld (Něm./BMW Sauber) 12, 14. Kubica (Pol./BMW Sauber) 9, 15. Giancarlo Fisichella (Italy) Ferrari 8, 16. Sutil (Něm./Force India) 5, 17. Buemi (Švýc./Toro Rosso) 3, 18. Bourdais (Fr./Toro Rosso) 2.

Pohár konstruktérů (po 14 ze 17 závodů): 1. Brawn 153 b., 2. Red Bull 110,5, 3. Ferrari 62, 4. McLaren 59, 5. Toyota 46,5, 6. Williams 30,5, 7. Renault 26, 8. BMW Sauber 21, 9. Force India 13, 10. Toro Rosso 5.