Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Honda Accord 2.2 i-DTEC: Nenápadná superstar

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Je to vlastně záhada. Přestože Honda Accord patří mezi nejpovedenější auta v střední třídě, v prodejích za svými konkurenty zaostává. A i když si mohu hlavu „ulámat", nechápu proč.

6.3.2013 2
SDÍLEJ:

Nová Honda AccordFoto: Honda

Jasně, už má za sebou nějaký ten rok ve službě, ale není to příliš znát. Poměrně jednoduché tvary pořád vypadají dobře a dynamicky, zároveň ale nepůsobí prvoplánově extravagantně. Paket Type-S navíc vzhled ještě vylepšuje agresivnějšími nárazníky, bočními prahy a sportovními koly.

Accord má také tu zvláštnost, že různé barvy lakování dokážou výrazně změnit jeho charakter. Například v červené (Milano Red), modré (Cobalt Blue Pearl) či bílé (White Orchid Pearl) vypadá jako dravec, v černé a různých odstínech šedé působí spíš elegantně a konzervativně.

Poctivost se vyplácí

Pohled do kabiny asi odhaluje „stáří" nejmarkantněji. Jenže v tom pozitivním smyslu – takhle má vypadat nadčasový interiér. Honda uvnitř (na rozdíl od jiných modelů, například civiku) nehraje na extravaganci a neservíruje designové výstřelky. Interiér působí střídmě a vlastně plně odpovídá vnějšímu vzhledu vozu.

Výbava Type-S navíc obsahuje hliníkové pedály, skvělá sportovní sedadla či zajímavé prošívání červenou nití. Z kabiny navíc sálá poctivost. Zpracování je příkladné a ovládání nepostrádá logiku. Hodně krátká řadicí páka a volant, který parádně padne do rukou, pak naznačují, že by japonský sedan mohl nabídnout i nějaké zážitky na silnici.

Vrchol třídy

Taky že ano. Accord jednoznačně patří mezi jízdně nejlepší vozy v segmentu – možná bych se nebál ho zařadit až na samý vrchol dieselových sedanů. Podvozek funguje parádně, auto má v zatáčkách dostatek přilnavosti a působí až neuvěřitelně hravě, lehce, agilně. Ani byste neřekli, že řídíte velký sedan s poháněnou přední nápravou. Ačkoli je podvozek spíše tvrdý, zvládne s přehledem tlumit i nerovnosti. I řízení je na dnešní dobu hodně přirozené a poměrně strmé. A práce s krátkou řadicí pákou? Jen radost, kulisa je přesná, dráhy krátké, samotné zpřevodování (šest stupňů) ideální. Každé přeřazení přitom doprovází sympatický mechanický zvuk. Jednoduše nádhera.

I když to může znít trochu divně, k charakteru auta se hodí i použitý naftový motor. Jde o známý 2.2 i-DTEC, který je však proti standardní verzi (150 k, 350 N.m) posílený na 180 koní a maximum točivého momentu teď činí 380 N.m. Stejně jako slabší sourozenec nemiluje nízké otáčky a probírá se až po překročení hranice 1500 ot/min. a nad 2000 ot/min. předvádí skvělé výkony. Potěší lineární přísun výkonu a vysoká míra kultivovanosti. A také spotřeba, dlouhodobě lze jezdit s průměrem lehce nad sedm litrů.

Kupte ho

Z výše uvedeného naprosto jasně vyplývá, že se mi Accord moc líbí. Mám vlastně jen jednu podstatnější výtku: zavazadlový prostor je spíše průměrný (467 l) a kvůli podběhům neprakticky tvarovaný. Přesto pro většinu lidí bude dostatečný.

A cena? Nejlevnější Accord vyjde na 574 tisíc, pokud zatoužíte po nejsilnější naftě, je třeba zaplatit 674 tisíc korun. Za bohatě vybavený S-Type, který nepostrádá snad nic, co je třeba, si Honda účtuje 829 tisíc. Není to málo, ale vzhledem ke schopnostem auta jde o fér nabídku. Tak v čem je problém a proč jich nejezdí víc?

+ stále atraktivní design
+ skvělé řízení
+ jízdní vlastnosti
+ silný i úsporný motor

- méně praktický zavazadelník

Honda Accord 2.2 i-DTEC Type-S:

motor vznětový čtyrválec
objem 2199 cm3
max. výkon 132 kW (180 k)
max. točivý moment 380 N.m
max. rychlost 220 km/h
0-100 8,5 s
spotřeba 5,6 l/100 km
cena test. modelu 829 000 Kč

Autor: Redakce

6.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Octavia
Škoda Fabia
Renault Fluence
Toyota Avensis

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Adolf Klepš
8

Hlasovat lze i pro zesnulého náčelníka krkonošské horské služby Klepše

V Polsku pobodal muž v nákupním centru osm lidí.
AKTUALIZOVÁNO
2 5

V polském nákupním centru pobodal muž devět lidí, jedna žena zemřela

Perličky ze superdebaty: Okamurova hubička, rebel Dolejš a dáma Šlechtová

Nemáte čas zhlédnout celý půldruhé hodiny dlouhý záznam z předvolební superdebaty Deníku? Nevadí, vystříhali jsme pro vás ty nejlepší momentky. Možná vás neprovedou všemi zákoutími politických programů, zato vám ukážou, že politici jsou také jenom lidé. A jací!

AKTUALIZOVÁNO

Prezident Zeman: Volby do Sněmovny nejsou zásadní ani zlomové

Letošní volby do Sněmovny nejsou zásadní ani zlomové, to je jen reklamní kampaň, řekl dnes prezident Miloš Zeman novinářům po odevzdání hlasu v základní škole v pražských Stodůlkách. Zopakoval, že sestavením vlády pověří vítěze voleb. Svůj hlas dal zřejmě Straně práv občanů (SPO), kterou před lety zakládal a která dřív nesla jeho jméno ve svém názvu. Zemana do volební místnosti doprovodila jeho manželka Ivana.

Policie v Malawi bojuje s lovci upírů. Jednoho muže upálili, druhého ukamenovali

Jihoafrickou zemí Malawi dál obchází strach z upírů. Tamní vláda už zavedla zvláštní opatření a vydala zákaz nočního vycházení. Kdo jsou však bytosti, které podle některých místních obyvatel pijí lidskou krev? V zemi na „domnělé upíry“ začal nelítostný hon za hranicí zákona.

AKTUALIZOVÁNO

Dva útoky na mešity v Afghánistánu si vyžádaly přes 70 mrtvých

Uvnitř jedné z kábulských mešit dnes explodovala nálož. Podle afghánských úřadů ji měl u sebe sebevražedný atentátník. Poté došlo k výbuchu i v mešitě v provincii Ghór. Po útocích zůstalo nejméně 72 obětí včetně dětí, píše agentura Reuters.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení