Tohle spojení vypadá na papíře docela dobře. Honda CR-V rozhodně patří k nejzajímavějším SUV u nás (test vozu s motorem 2.2 i-DTEC si můžete přečíst tady), novou naftovou šestnáctistovku zase můžeme s klidným svědomím zařadit mezi nejpovedenější maloobjemové turbodiesely (test Hondy Civic 1.6 i-DTEC najdete zde).
A první setkání vše jen potvrzuje. Díky lehčímu motoru a odstranění pohonu všech kol CR-V shodilo 116 kiloghramů, což se znatelně podepsalo na pocitu z řízení. Novinka působí mrštněji a hbitěji, upravený podvozek pak přináší sportovnější jízdní vlastnosti. Tužší nastavení se naštěstí výrazně nepodepsalo na komfortu - s nerovnostmi si auto poradí dobře. Oproti verzi s pohonem 4x4 působí dvoukolka v zatáčkách logicky víc nedotáčivě. A samozřejmě je třeba zapomenout na výlety do terénu, byť s polní cestou si vůz v pohodě poradí.
Samotný motor se projevuje podobně jako v Hondě Civic. Vznětová šestnáctistovka je tichá, potěší hladkým chodem a i když na papíře nevypadají její dynamické schopnosti zrovna oslnivě, ve skutečném provozu jsou dostačující. A spotřeba? Jezdit za avizovaných 4,5 litru v kombinovaném cyklu pravděpodobně nebude nemožné. Ale to potvrdí (nebo vyvrátí) až klasický, plnohodnotný test.
Do prodeje se CR-V 1.6 i-DTEC dostane v průběhu listopadu, cenu zatím Honda neoznámila.