A údaje jsou to zajímavé. Už dlouho se ví, že nová NSX k pohonu využívá hybridní ústrojí, které tvoří čtyři motory, ale parametry si zatím výrobce nechával pro sebe.

Základem soustavy je uprostřed usazený šestiválec o objemu 3,5 litru, jemuž ještě pomáhá dvojice turbodmychadel. Výkon činí 507 koní (při 6500 až 7500 ot/min), nejvyšší točivý moment pak 550 Nm (dostupný od 2000 do 6000 ot/min).

Jednotka je spojena s devítistupňovou automatickou převodovkou a samosvorným diferenciálem. Mezi těmito komponenty je však ještě umístěn elektromotor s výkonem 48 koní a točivým momentem 148 Nm.

Acura NSX.

Další dva elektromotory našly místo u přední nápravy, přičemž každý z nich pohání jedno kolo. Oba mají pochopitelně shodný výkon, konkrétně 37 koní. Maximum točivého momentu činí 73 Nm. Kombinovaný výkon celé soustavy pak dělá hezkých 581 koňských sil.

Složitý hybridní pohon si však vzal jistou daň v podobě nepříliš příznivé hmotnosti. Honda NSX váží 1725 kilogramů, což opravdu není málo. Na druhou stranu se může pochlubit rozložením hmotnosti v poměru 42:58 ve prospěch zádi a zdá se, že ani dynamika nijak zvlášť neutrpěla. Na stovku totiž NSX zrychlí za tři sekundy a dokáže se rozjet až na 307 km/h.

Acura NSX.

Podvozek tvoří dvojitá lichoběžníková ramena vpředu, vzadu najdeme víceprvkovou nápravu. Nechybí magnetoreologické tlumiče. Brzdy mají šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístkové vzadu, za příplatek mohou být vybaveny karbon-keramickými kotouči.

Vpředu se pod blatníky ukrývají devatenáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 245/35 ZR19, vzadu pak dvacítky o rozměru 305/30 ZR20. Zajímavě vypadá i strmé řízení, které má jen 1,91 otáčky mezi dorazy. Zmínit lze i příplatkovou výbavu, v níž se nachází například střecha, kryt motoru a zadní spoiler z uhlíkových vláken.

Do prodeje se nová Honda NSX (v USA se bude prodávat jako Acura NSX) dostane začátkem příštího roku. Cena dosud nebyla zveřejněna, ale spekuluje se o částce převyšující 4 miliony korun.