Honda má odpovídat za vývoj, výrobu a dodávku pohonné jednotky včetně motoru a systému pro rekuperaci kinetické energie. Úkolem společnosti McLaren pak bude vývoj a výroba podvozku a rovněž vedení nového týmu McLaren Honda.

Nová pravidla F1 požadují od roku 2014 zavedení 1,6l přeplňovaných motorů V6 s přímým vstřikováním paliva vybavených systémy pro rekuperaci kinetické energie.

Příležitost dále vyvíjet tyto technologie pohonných jednotek v náročném prostředí automobilových závodů je hlavním důvodem rozhodnutí společnosti Honda se do soutěží F1 zapojit.

Honda se v celé své historii vždy snažila zvyšovat účinnost spalovacích motorů a v posledních letech vyvíjí průkopnické technologie pro hospodaření s energií, jako jsou například hybridní systémy.

Účast v závodech F1 na základě těchto nových pravidel posune technologický rozvoj v obou zmíněných oblastech ještě dál. Kromě toho získá nová generace konstruktérů společnosti Honda příležitost nabýt zkušenosti v náročném a vzrušujícím prostředí nejvyšší soutěže automobilového sportu.

Historie účasti společnosti Honda v závodech F1:
1964 –1968 Účast samostatného týmu společnosti Honda – dodávka motoru i podvozku
1983 – 1992 Účast v roli dodavatele motorů (V letech 1988 až 1991 získává čtyřikrát po sobě titul mistra světa jezdců i pohár konstruktérů)
2000 – 2005 Účast v roli dodavatele motoru a podíl na vývoji podvozku
2006 – 2008 Účast samostatného týmu společnosti Honda – dodávka motoru i podvozku