Mezigenerační změna designu je velká. Nový Civic vypadá výrazně dravěji a sportovněji - a to nejen díky tvarům karoserie, ale třeba i zásluhou dlouhého rozvoru a kratších převisů. Nový hatchback také bude o 30 milimetrů širší, o 20 mm nižší a o 130 mm delší než současná generace. 

Vystavený prototyp sází na agresivní doplňky karoserie, v sériovém provedení ale zřejmě Civic až tak dynamicky vyhlížet nebude.

Novinka bude k dispozici ve třech motorizacích. Benzin spalují nový přeplňovaný litrový tříválec a 1,5litrový čtyřválec, i ten dopuje turbodmychadlo. Naftu pak polyká 1,6litrový turbodiesel.

Honda Civic (prototyp).

Desátá generace Civiku se bude stejně jako předchůdce vyrábět v britské továrně Hondy ve Swindonu, na trh dorazí začátkem příštího roku. Hatchback se bude vyvážet do celého světa, tedy i do USA, kde doplní verze sedan a kupé.

Dříve se objevily spekulace, že se "americký" sedan bude pro změnu dovážet do Evropy, proti tomu však hovoří klesající zájem Evropanů o podobné typy vozů. Na druhou stranu vůz dostal v současnosti oblíbenou siluetu se svažující se střechou, jež připomíná kupé. Import kupé se zdá být vyloučen.

Otazník pak visí nad pokračováním praktického kombíku.