Výrobním mezníkem automobilky Hyundai v Nošovicích je pondělí 8. listopadu. Tento den sjel z výrobní linky 300 000. zde sériově vyrobený vůz. Jako jubilejní opustilo výrobní linku automobilky auto i30cw vybavené manuální šestistupňovou převodovkou.

Prezident Kim pří úterních oslavách rovněž připomněl, že auta ze závodu v Nošovicích jsou exportována do téměř 50 zemí Evropy, severní Afriky a Blízkého Východu. Aktuálně jsou největšími odběrateli Německo, Velká Británie, Španělsko, Francie, Polsko a Izrael. Na českém trhu se prodají asi 3 procenta produkce závodu, ale trh v České republice je pro Hyundai velmi důležitý. „Uděláme vše pro to, abychom posílili a zvětšili svou pozici v zemi, která se stala evropským domovem značky Hyundai,“ řekl prezident Kim Eok-jo.

Nová hala a rozšíření

V automobilce se nyní chystají na rozjetí třetí směny, zároveň chtějí rozjet stavbu druhé haly na výrobu převodovek. „Bohužel stavba převodovkárny ještě zahájena nebyla, nevyřešilo se rozhodnutí o stavebním povolení. Dokud toto povolení nebudeme mít, nemůžeme začít. V současné době je toto na úrovní krajského úřadu,“ řekl mluvčí automobilky Petr Vaněk, který se vyjádřil i k rozjetí třetí směny. „Ta by měla začít pracovat v příštím roce, ale přesné datum zatím nevím. Nábor na pracovní místa by měl začít začátkem příštího roku,“ dodal mluvčí.

V letošním roce by měla automobilka vyrobit na 180 tisíc vozů. „Vzhledem k tomu, jak během roku vyrábíme, nemám důvod nevěřit tomu, že by to bylo jinak,“ dodal Vaněk s tím, že odhadnout výrobu na příští rok si netroufá. „Tím, že neznáme přesný termín nástupu třetí pracovní směny, nemohu toto číslo znát. Pokud však v příštích letech pojedeme celoročně na tři směny, bude roční výrobní kapacita 300 tisíc vozů,“ vysvětlil Vaněk s tím, že nemá ani obavy o poptávku na vozy nošovické automobilky. „Čísla prodeje ještě nejsou na úrovni čísel před krizí. Není proto důvod nevěřit, že se na tato čísla dostanou, následně se mohou posunout ještě výše,“ zamyslel se Vaněk.

Automobilka v současnosti zaměstnává více než 2 600 pracovníků ve dvou směnách a u subdodavatelů vznikly další 4 tisíce pracovních míst.